Slecht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mittch

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Hallo
Sinds kort heb ik alleen nog maar een hoop geruis op mijn speakers.
Speakers zijn niet stuk, want ander setje doet precies hetzelfde. Heb een onboard soundkaart van MSI K7
Kabel speakers alles is in orde, iemand een idee waar ik verder kan gaan zoeken ?

Ben je helemaal 'bij' met de software voor je geluidskaart bij MSI?

is er softwarematig een instelling die je om kan zetten van digitale weergave naar analoge weergave (vinkje zitten)

Ik heb een soortgelijk probleem gezien bij een kennis (hij had weliswaar een Creative Live! kaartje). Na best wel enkele uren zoeken, kaart opnieuw instelleren etc. etc. bleek dat er "diep" in een van de menu's van de geluidssoftware van Creative een "vinkje" was komen te staan op "digitale" weergave, terwijl het op analoog moest staan. Bij omzetting speelden de boxjes weer als vanouds.

Bijverschijnsel toen het probleem nog bestond was dat wanneer je het geluid helemaal opendraaide, je "in de verte" nog wel muziek kon horen.

Wie weet, is een dergelijk "stom" vinkje ook bij jou de boosdoener..............

ps. is de helpmij vanavond zo nu en dan weer vreeeeeeeeeeeeeeeselijk traag of............?

't klinkt misschien dom maar ik heb het ooit meegemaakt: zit de speakerkabel in het juiste gaatje (en niet bijvoorbeeld de microfoonlijn)

Heb je de goede geluidskaart-drivers geinstalleerd??

Lastig zoeken dus
Wat ik wel weet is dat het kabeltje juist is aangesloten
Zal softwarematig eens gaan zoeken

Maar zou het ook aan het hardwarematige gedeelte kunnen liggen ?

tja, alles is natuurlijk mogelijk, de onboard chip zou overleden kunnen zijn, maar daar zou ik niet te snel vanuit gaan...................

Softwarematig weer helemaal bij
Echter probleem nog niet opgelost :(

't kan aan zo gruwelijk veel dingen liggen.........

en even in sotfware je geluids(chip)kaart weggooien.......?

Softwarematig weer helemaal bij

Dus je was nog niet "bij".
Kijk dan ook nog eens heel goed of je die laatste driver ECHT geinstalleerd hebt.
Mijn MSI driver begint goed maar dan gaat hij toch wel vreemd doen.
Achteraf bleek dat ik nog steeds met de oude zit. Vandaar de vraag.

Nah ben nog steeds bezig, maar denk dat de chip het heeft opgegeven.
We blijven proberen

Misschien kun je nog teruggaan naar een driver die het wel goed deed.

Heb echt van alles geprobeerd
Heb nu de sound on board op disable gezet, en een soundkaart erin gestopt
Probleem verholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan