Slecht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Hallo,

Ik heb net een nieuwe PC samengesteld, met een 5.1 speakerset (Philips MMS460) op mijn geluidskaart van mijn moederbord (Realtek AC'97 op MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3).

Maar nou klinkt geluid bij muziek echt behoorlijk gaar; de bass is prima maar het geluid is vooral op 1 toonhoogte, de melodie hoor je heel duidelijk maar spraak of zang valt totaal weg. En het geluid gaat ook steeds van de voorspeakers naar achter. Ook komt er een ruis uit de speakers als ze alleen al aanstaan (ook op min. volume).

Wat kan ik hieraan doen?

Bij voorbaat dank,

Xander

had zelfde probleem bij mijn Creative 5.1 boxen set op een Creative Soundblaster kaart.

Ik heb de volgorde toen van mijn boxjes veranderd (het eene boxje wat links voor stond naar rechts achter bijvoorbeeld gedaan.)

ook ff je drivers updaten

[edit]lees ook ff de reacties bij de link die ik gaf, er viel mij iets op over drivers met een nvidea chipset[/edit]

Hallo WinMe, ik de zelfde zet net zo als jij maar ik heb er weinig problemen mee, normale speels deze stereo, bij speciale film doe allen boxen het.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Hallo WinMe, ik de zelffde set zo als jij maar ik heb er weinig problemen mee, normale speels deze stereo, bij speciale film doe allen boxen het.
*** creative :D die Soundblaster 5.1 Live! kaart wilt het nooit doen, altijd problemen geeft ie. zit nu lekker op mijn onboard kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan