Slecht Internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter paaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap ook niet wat er wordt bedoelt. Het gaat om snelheden van 300 kbps en 120 kbps, samen dus 420 kbps en lang geen 3072 kbps.

Het is wel zo dat de uploadsnelheid in verhouding is met de downloadsnelheid. Dus als je een bestand upload met bijvoorbeeld 170 kbps. Dat is ongeveer een derde van de totale uploadsnelheid is er nog maar 2 derde van de bandbreedte beschikbaar voor de downloadsnelheid en is deze dus 2048 kbps.

Het is dus mogelijk dat dit de downloadsnelheid beleimmerd omdat er onverwacht teveel wordt geupload. Staan er misschien p2p-programma's te draaien? Als dat zo is zet je de upload daarvan uit of op een laag pitje.

Het is ook mogelijk dat achtergrondprogramma's zonder dat je het weet uploaden naar het internet. Installeer eens een goede firewall en blokkeer zoveel mogelijk, alles wat het internet volgens jou niet op moet.

Bovendien mag spyware ook de internettoegang niet verhinderen,
scan daarom eens met ad-aware, spybot S&D en SuperAntiSpyware...

heb ad aware gedraaid en hij heeft er wat dingetjes uitgepakt... uit de internet explorer directory terwijl ik explorer nieteens gebruik... maar het heeft niks opgeleverd.. download nog steeds met 120kbs..

verder draait er echt niks dat internet gebruikt... dingen als bittorrent of limewire staan allemaal uit...

Weet je dat zeker?

Je kan hier pas zeker van zijn als je een degelijke firewall installeert. Als je dat doet zal je verschieten wat er allemaal verbinding wil maken met internet ;)

Het is opgelost!!!

Af en toe had ik met opstarten last van een error, en na het installeren van Ccleaner kwam ik tot de conclusie dat dat bestand niet te verwijderen was... namelijk ANIWZCS2 Service en ANIO Service, na een beetje googlen kwam ik erachter dat dit van D-link wireless utility was maar had nog nooit van dat programma gehoord.. Toen heb ik de software van m'n conceptronic 300mb/s wireless kaart maar eens even verwijderd en kwam tot de ontdekking dat ANIWZCS2 weg was.. En na een reboot bleek mijn download snelheid weer 320kb/s!

Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal..!

Nu kan ik eindelijk eens van m'n nachtrust genieten:p

Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan