Slecht verbinding, Netgear/Linksys Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
3
Hallo,

Ik ga even uitleggen waar ik last van heb....

Momenteel aangesloten met Telfort Internet
PSTN verbinding:
- Pots Splitter
- Zyxel modem
- Linksys WRT54G2 router
- 1 PC Lan
- 1 Laptop Wlan

Voorheen had ik een Netgear Router aangesloten.

Sinds een paar dagen geleden heb ik last van een hele slechte verbinding. Dan is hij zo traag dat hij soms gewoon een timeout krijgt. Als ik een router reboot doe dan werkt alles weer super snel voor een paar minuten....

Dus wat doe ik. Ik sluit mijn PC Lan direct aan op mijn Zyxel modem. En ja hoor alles werk super snel en blijvend.... Dus je zou zeggen dat het aan mijn Netgear router ligt toch? Dus ik rennen naar de MediaMarkt voor een Gloednieuwe Linksys WRT54G2 Router. Dus ik sluit hem aan en hij doet het... Voor een paar minuten en de hele boel begint weer raar te doen.... En op dit punt was ik ten einde raad.

Dus ik bellen met Telfort, Even de standaart testen gedaan:
- ISRA test
- Modem reset/reboot
En mijn verbinding is ook gewoon STABLE bij een linecheck bij Telfort. Dus daar kan het niet aan liggen.

Dus ik dacht dat het aan mijn pc lag. Die heb ik helemaal kaal geplukt.
- Volledig gescand
- Firewalls uit
- Virus programma uit
- HardIP en Handmatig (maakt geen **** uit)

Maar nog steeds het probleem.... Dus ik sluit die Wlan Laptop aan. En kijk of die ook problemen krijgt. En ja hoor. Die ook maar niet precies op dezelfde momenten als mijn PC Lan

Wat ik zo vreemd vind is dat beide Netgear Router en de splinter nieuwe Linksys router PRECIES dezelfde problemen vertoond. Ik moet wel zeggen dat deze Linksys router het wel veel beter doet dan mijn Netgear. Maar nog steeds niet acceptable

Terwijl ik dit typ heb ik zo een lekkere verbinding. Ik wou dat het gewoon zo bleef. Maar let maar op. Ik zou hem mischien niet eens zo simple kunnen toevoegen.

Als een Technische Helpdesk adviseur bij XS4ALL ben ik helemaal ten einde raad... Ik hoopte dat iemand anders hier op de forum mij hierbij kon helpen.

Alvast bedankt,
A.Sadikrama
 
Welkom bij de Helpmij!

Als leek ga ik je een simpele vraag stellen (die jij mij wellicht ook gesteld had als ik als klant de helpdesk zou hebben gebeld) :

wát is er aan de configuratie veranderd (software -of hardwarematig), direct vooráfgaande aan de eerste keer dat het probleem zich voordeed?
 
Wat je nog niet vervangen / getest hebt (als ik je startbericht goed begrijp) is de modem waarop het signaal binnenkomt....................? Kan die niet gewoon kapot zijn? Als helpdeskmedewerker moet het niet zo'n hele toer zijn om een willekeurig ander modempje aan de verbinding te hangen en vervolgens te configureren?

Reden hiervoor: de linecheck is oké, de router is vervangen en toch blijft het e.e.a. slecht.
Dan zijn er m.i. 3 mogelijkheden:

1. een kabel of stekkerprobleem (=onwaarschijnlijk als er niemand aangezeten heeft)
2. een configuratieprobleem (Windows update / ander softwarematig probleem is opgetreden) (=eveneens minder waarschijnlijk)
3. de modem die het signaal binnenkrijgt alvorens het te distribueren is (bijna) kapot (=meest waarschijnlijke?)
 
Laatst bewerkt:
Uuumm,Technische Helpdesk adviseur bij XS4ALL en je hebt een telfort verbinding.
Is dat een en dezelfde.??
Maar wat heb je ingesteld in de router of juist wat niet??
 
Als IK helpdeskmedewerker zou zijn, dan zou ik op jouw probleem het volgende vragen:
hoeveel meter kabel zit er tussen het ISRA en de modem? Als jij zou antwoorden: "1.60 meter", dan zou ik zeggen: tja meneer, da's 10 centimeter meer dan wenselijk is, vervangt u de kabel eens door een kortere.

Als ik dan zou opperen dat de verbinding op die manier al honderd jaar prima functioneert, zou dat dan toch het advies blijven.

No offence en zéér zeker niet persoonlijk bedoeld, maar ongeveer zo ben ik in het verleden al 2 keer door een technische helpdesk "het bos ingestuurd."
 
Laatst bewerkt:
Wat je nog niet vervangen / getest hebt (als ik je startbericht goed begrijp) is de modem waarop het signaal binnenkomt....................? Kan die niet gewoon kapot zijn? Als helpdeskmedewerker moet het niet zo'n hele toer zijn om een willekeurig ander modempje aan de verbinding te hangen en vervolgens te configureren?

Reden hiervoor: de linecheck is oké, de router is vervangen en toch blijft het e.e.a. slecht.
Dan zijn er m.i. 3 mogelijkheden:

1. een kabel of stekkerprobleem (=onwaarschijnlijk als er niemand aangezeten heeft)
2. een configuratieprobleem (Windows update / ander softwarematig probleem is opgetreden) (=eveneens minder waarschijnlijk)
3. de modem die het signaal binnenkrijgt alvorens het te distribueren is (bijna) kapot (=meest waarschijnlijke?)

Ik denk hoogst waarschijnlijk die 3de van jouw. Ja nee het is idd geen tour om dit zo te testen. Maar zoals ik al zei:"Met de Telfort helpdesk aan de lijn de modem gereset opnieuw geconfigureerd." Wat ik zelf ook al 2 keer had gedaan... Omdat ik even geen ander modem had...

Maar idd ik denk dat hij ook BIJNA kapot is.... Wat ik toch vreemd vind want als ik mijn lijn raar doet brand het DSL lampje gewoon. En sluit ik hem direct op de modem aan dan is alles PRIMA in orde voor zolang ik hem aansluit....



Uuumm,Technische Helpdesk adviseur bij XS4ALL en je hebt een telfort verbinding.Is dat een en dezelfde.??
Hahah Nee ik had al telfort voordat ik daar werkte ;)
 
Laatst bewerkt:
@Anton,

Al eens het volgende gedaan, voordat je de router aansloot: de stroom van de Zyxel afhalen?

Zo nee, dan zit daar waarschijnlijk de oorzaak.

1. Álles uit, dus adsl-modem, router én aangesloten pc's en laptops.
2. Ne éérst het modem aan en even geduld tot deze volledig on-line is (kan dus een paar minuten duren!)
3. Hierna de router aan en opnieuw even geduld, alhoewel in de regel niet zo lans als .... juist. :p
4. Tenslotte een pc/laptop, liefst eerst bekabeld aansluiten. Als het probleem zich niet meer voordoet, een draadloze verbinding.
 
Ik heb het inmiddels zelf opgelost...
Ik heb het volgende gedaan...

Router lokale ip verandert naar 192.168.2.1
IPV: 192.168.1.1

Voor 1 of andere reden werkte de oude ip niet meer samen met de modem.. Ja hoewel.. Soms wel en soms niet..... Heel vreemd en deze komt zeker in mijn boekje :P

Bedankt iedereen voor jullie inzet.
 
Ik heb het inmiddels zelf opgelost...
Ik heb het volgende gedaan...

Router lokale ip verandert naar 192.168.2.1
IPV: 192.168.1.1

Voor 1 of andere reden werkte de oude ip niet meer samen met de modem.. Ja hoewel.. Soms wel en soms niet..... Heel vreemd en deze komt zeker in mijn boekje :P

Bedankt iedereen voor jullie inzet.

Aha ... dchp uitgeschakeld.
Tja, dan heeft het weinig 'zin' om die router de schuld te geven!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan