Slecht wifi bereik

• Onderwerp starter Onderwerp starter wupie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wupie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Goede morgen iedereen,

Ik heb sinds een paar maanden men oude router moeten vervangen door een EA6300 Linksys.
Nu is het wifi bereik nogal zwak, hij staat nog thans op de zelfde plaats als vroeger en toen was er geen probleem.
Dit heb je zowel met de gsm als de laptop. (android en windows 10 +vista)

Als ik een speedtest laat lopen kom ik uit op 19 mbps download en 4,18 mbps upload, ping 28.
in het abonnement zit 70 mbps download en 5,5 mbps upload.
We zitten iets verder van de centrale dus dat weet ik, en tegenwoordig zijn ze zoveel op de tv standaard als HD kanalen aan het zetten dat dat ook wel invloed heeft.
Maar daar mag mijn wifi signaal toch niet onder lijden??
Dat dan je snelheid vermindert ben ik mee akkoord, maar soms sta je 6 meter van de router af en je hebt bijna geen bereik meer, en dan een minuut later weer wel, het schommelt nogal de ontvangst.

Iemand tips of een idee wat ik nog kan aanpassen??

Bedankt

Ed

EA6300 Linksys ken ik niet :( en nu lees ik bij Cool-Blue alleen maar opmerkingen en min punten over, om goede WiFi draadloos verbinding zeggen ze dat je weinig support voor kan krijgen, vaak acces' pointes monteren moet etc.. :(

Een of twee WiFi Repeaters dus ? kijk hier tips ook over -->> KLIK

Laatst bewerkt:
Installeer eens inSSIDer (klik op Windows daar) en kijk in inSSIDer welk kanaalnummer die Linksys nu heeft op de voor jou relevante band (2,4 Ghz of 5 Ghz) en of er andere kanalen zinvoller zijn om in te stellen (= minder bezet / vrij).
Stel dat dan in in de Linksys bij de wifi instellingen.

PS: Natuurlijk (?) is niet vermeld of je verbindt met het 2,4 Ghz netwerk of met het 5 Ghz netwerk (de EA6300 kan op beide uitzenden, want is Dual-band).
Een 5 Ghz netwerk heeft (onder dezelfde omstandigheden qua verstoringen/afstand tot de router/muren&plafonds) een lager bereik dan 2,4 Ghz netwerken maar heeft daarentegen wel (veel) meer kanaalnummers om uit te kiezen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's, ik zal inssider eens installeren en kijken of ik eventueel wat kan switchen.

drukke week nu dus zal voor volgende week zijn.
ondertussen maar bekabelt bezig en dan heb ik gemiddeld 45 mbps download, dus ligt het wel degelijk aan de router.

Zodra ik iets heb gedaan post ik het wel even.

Thanks

ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan