Slecht wifi op ps4.

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Ik heb ik de huiskamer de ziggo horizon box via de box draadloos verbinding met laptop en telefoon,dat werkt perfect.
Op de eerste verdieping staat nog een laptop en een ps4 van mijn zoon.
Op deze laptop ook een goed werkend wifi signaal,echter op de ps4 is het signaal erg zwak en veelal geen signaal.
Wat kan de oorzaak zijn,en hoe dit op te lossen?
Een utp kabel trekken naar eerste verdieping is een moeilijk geval!

Goede router nemen en die het WiFi gedeelte laten regelen. WiFi uitzetten in de Horizon box.

De netwerksoftware van de horizon is slecht bij de eerste modellen. De hoge internetsnelheden in combinatie met meerdere wifi gebruikers laat de boel stagneren.

neem een wifi repeater en plaats die op de kamer van u zoon.
Die versterkt dan weer het signaal.
Al blijft de beste oplossing om een upt draad te trekken.

Reden des te meer de boel uit te schakelen en het door een goede router te laten regelen. Dank voor de aanvulling Jack. Overigens zijn vrijwel alle modem/router combinaties waardeloos die men verstrekt.

Met alle respect Goldvinger, je zal in eerste instantie een goed WiFi signaal moeten hebben. Dat is de basis.

Met alle respect Goldvinger, je zal in eerste instantie een goed WiFi signaal moeten hebben. Dat is de basis.

het probleem is meestal met een slecht wifi signaal dat het niet door de gewapende betonvloeren komt.
Op de eerste verdieping is het signaal al gehalveerd en op de tweede verdieping is er meestal geen signaal meer.

Ik heb dit op kunnen lossen met een repeater.
Mijn kinderen hebben nu wel bereik op hun mobiele telefoons, zowel op de eerste verdieping als op zolder.
Het werkt dus wel degelijk.

En ik heb ook een brak router gekregen van mijn provider.

Ik heb overigens met mijn wifi modem (geen horizon) van upc/ziggo zonder tussenkomst van een router totaal geen problemen met de wifi. Goed ontvangst tot op zolder met 2 betonnen vloeren ertussen.

en in deze tutorial een uitleg hoe je zelf kunt testen en....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan