slechte beeldscherm resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

vehiid

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Beste mensen,

Ik had een pc gekregen maar die bleek dus helemaal geformateerd te zijn.
Dus ik heb XP erop gezet maar nu is dat het enigste wat erop staat qua software.Dus ik moet al het andere nog installeren.Videokaart op moederbord,geluidsspeaker enz.. maar het meeste probleem heb ik met beeldscherm 640 x 400 ofso resolutie en 4 kleuren bitsmeer kan ik niet instellen zo is het standaard. Nu weet ik dat er een site is of programma waar je het via kan installeren kan iemand me helpen.

heb een pentium 4 512 ram 2.4 ghz van het met switch maar hij geeft aan dell waneer ik hem opstart.

Is het een merk-pc, zoals b.v. Dell, Compaq, HP, Acer, Packard Bell, Medion etc., geef dan merk en type van de pc.

Is het een zgn. samengesteld systeem, geef dan merk en type van het moederbord

Je zult eerst alle drivers van die pc moeten downloaden en installeren, te beginnen met de chipset drivers.

Is het een merk pc? Zo ja, dan staan de drivers op de website van de fabrikant. Zo nee, download het programma pc wizzard en bekijk daarmee welke hardware je hebt om vervolgende de bijpassende drivers te zoeken.

Altijd beginnen met de chipset driver! Als je vervolgens ook de videokaart driver installeerd, zal je de resolutie kunnen aanpassen en worden er meer kleuren weergegeven.

Edit: Iets te uitgebreid, hahahaha

staat nergens dat ie van dell is op voorkant alleen als die opstart.op voorkant staat sticker met SWITCH....wilde merk ofso en o achterkant staat ook een stikker waarop staat PC midi piv2,6/512/40/cd

Download en installeer inderdaad PC Wizard, gratis:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php
downloadknop links boven aan pagia

Start het programma op en je ziet precies wat er allemaal in de pc zit en nog veel meer.
Vermeld dan hier even merk en type moederbord

intel 845gbv is me moederbord

Laatst bewerkt:
Moederbord : Intel D845GBV
Chipset : Intel i845G
Processor : Intel Pentium 4 @ 2666 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (1 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : Intel Corporation 82845G/GL/GV/GE/PE Integrated Graphics Device
Harde Schijf : SAMSUNG (40 GB)
CD-Rom Station : SAMSUNG CD-ROM SC-152A
Netwerkkaart : Intel Corporation 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) PRO/100 VE Network Connection
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Versie 9.0c

dit staat er

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan