slechte beeldschermweergave (bibberend)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tabon

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2005
Hallo,

Ik heb al heel lang een slechte weergave op mijn beeldscherm (bibberend, sneeuw beeld).

Aan mijn beeldscherm ligt het dus alvast niet, want ik heb me beeldscherm al een aangesloten aan een ander pc en hij deed het perfect! Dus ligt het probleem wel aan de computer zelf.

Zelf denk ik dat het door een of enkele drivers komt, want ik had voordat ik me pc een keer ging formateren, alles programma verwijderd uit de software lijst verwijderd (inclufies de drivers e.d.). Maar die driver heb ik dus al weer terug, want ik had me pc geformateerd.

Maar jah, het probleem ligt dus aan de videokaart en/of drivers, denk ik!

Dus kan iemand me hier mee helpen, en voor een oplossing zorgen.

(Ik hoorde van iemand dat ik drivers moest installeren e.d., maar ze weet niet meer hoe en waar.)

Hoi ,

Het zou helpen als we weten om wat voor videokaart het gaat.

Modag

Hoi,

Dat kan met het programma everest maar ik heb begrepen dat die met het gratis down loaden is gestopt maar je kan het proberen , en anders configuratiescherm-syteem-beeldschermadapters.

Modag

Modag zei:
Hoi,

Dat kan met het programma everest maar ik heb begrepen dat die met het gratis down loaden is gestopt maar je kan het proberen , en anders configuratiescherm-syteem-beeldschermadapters.

Modag

Ik denk dat je dit bedoelt:

NVIDIA Windows 2000/XP Display Drivers

Hoi,

Niet helemaal ik heb net even gekeken bij everst er is nog een trail versie te downloaden misschien dat, dat meer licht op de zaak werpt.
Probeer dat eens

Modag

Modag zei:
Hoi,

Niet helemaal ik heb net even gekeken bij everst er is nog een trail versie te downloaden misschien dat, dat meer licht op de zaak werpt.
Probeer dat eens

Modag

Ik heb Belarc gedownload.

En bij Display komt er dit te staan als videokaart (hoop dat dit de goede is)

RADEON 9600 SERIES [Display adapter]
RADEON 9600 SERIES - Secondary [Display adapter]
hp f1523 [Monitor] (15,2"vis, s/n CNN3340006, augustus 2003)

Hoi,

Dat klink beter, nu kan je bij ati de nieuwste driver downloaden dat is 5-13 etc. als je dat gedaan hebt kan je bij configuratiescherm-software de oude drivers un-installen, en daarna de nieuwe driver installeren, kijk dan of het beter is.

http://www.ati.com/

Modag

Hoi,

5-13 is de laatste over het algemeen tellen de drivers codes op dus 5-9 , 5-10 etc,

Modag

Modag zei:
Hoi,

5-13 is de laatste over het algemeen tellen de drivers codes op dus 5-9 , 5-10 etc,

Modag

Ja, ik zie het :)

Bedankt!

Dus ik moet de : Ati Display Driver (verder geen andere driver??) verwijderen en de nieuwe installeren?

Hoi,

Nee alleen de oude driver van ati verwijderen en dan de nieuwe installeren.

Modag

Modag zei:
Hoi,

Nee alleen de oude driver van ati verwijderen en dan de nieuwe installeren.

Modag

Ik de lijst met software e.d. staan er 2 dingen van Ati:

Ati Control Panel
Ati Display Driver

welke moet ik verwijderen.. en welke als eerst??

Hoi,

Eerst de driver, en als ik het goed heb gaat control center vanzelf mee .
Maar dat dat zou je even kunnen kijken als de driver verwijderd is, en als die er nog staat alsnog verwijderen.

Modag

sabrin zei:
en is t gelukt? ;)

heb dus alles gedaan enzo he, maar het probleem is er nog steeds..

Nadat ik alles had gedaan en dus opnieuw had gestart.. was de helft van de beeldscherm helder en de andere helft nog steeds slecht.. maar ff daarna was weer de hele beeldscherm met een slechte weergave..

Was doe ik toch fout?

heb je al gekeken of je videokaart goed stevig in het slot zit?
(even de kast openmaken en de kaart goed aandrukken)

Hoi,

Zitten de aansluitingen wel goed achter op de pc en zit de videokaart zelf op het moederbord wel goed.

Modag

Ja, alle aansluitingen zitten goed vast
en de videokaart zit dus ook goed stevig vast in het slot

Maar dus het vreemde was dat er wel voor even, een helder beeld zichtbaar was op de beeldscherm voor de helft. Dat is wel heel erg raar!

Hoi,

Je had het ergens halverwege over nvidia display drivers 2000/xp, staan deze nog steeds bij software in je configuratiescherm?

Modag

Modag zei:
Hoi,

Je had het ergens halverwege over nvidia display drivers 2000/xp, staan deze nog steeds bij software in je configuratiescherm?

Modag

ja die staat er nog bij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan