slechte draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
150
Ik heb een Sitecom adsl/ wireless router aangesloten (wa-174)
Wanneer ik met mijn laptop aanlog heb ik constant verbinding (icoon rechtsonder geeft aan dat er verbinding is en dat het signaal goed of uitstekend is)
de snelheid die het icoontje aangeeft varieert echter van 2mb/s tot 51mb/s. Ook heb ik met explorer of mij vpn verbinding wisselend verbinding, dan weer wel dan weer niet(terwijl het icoontje aangeeft wel verbinding te hebben). de verbinding op mijn desktop (wired) is wel constant goed

iemand een idee?
 
Is het systeem schoon van virussen en andere internet rommel,anders eerst even scannen en controleren!

Dan nog eens kijken,vaak wil het opnieuw instellen van de internet verbinding al lucht geven.
 
heb de computer opgeschoont met avg en ccleaner maar het euvel blijft (iets minder frequent, maar dat kan toeval zijn)
 
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn draadloze internetverbinding. (Sweex Wireless Broadband Router 11G (LC000070) ). Ik ben al eens geswitcht van kanaal, maar nog steeds valt de verbinding zomaar weg, terwijl het icoontje rechsonder aangeeft een uitstekende verbinding te hebben. Mijn andere verbinding(bedraad) geeft nooit problemen. Ik volg deze vraag dus met veel interesse.
 
Ik heb het kanaal ook verwisseld en de eerste keer werd het signaal slechter en kon ik geen verbinding krijgen. Tweede keer een hele andere frequentie gekozen en tot nu toe werkt het prima allemaal. Afgelopen uur is de snelheid constant en is ie nog geen 1x uitgevallen.

Wellicht is het de moeite waard meerder frequenties te proberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan