slechte graphics - hoe oplossen??

• Onderwerp starter Onderwerp starter ffs78
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ffs78

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hallo,

Tot voor kort werkte mijn pc prima, mar helaas heb ik de laatste tijd nogal een raar beeld - zie begevoegd screenshot van het spel gta- san andreas.

Kort samengevat: textures zien er raar uit (fel gekleurde vlakjes) en er ontstaan lijnen + egale kleurvakken.

Niet alleen in het spel maar ook in windows willen er nog wel eens rare 'stippellijnen' etc in het beeld blijven staan, maar met name in spellen is het erg.

Ik heb een ati radeon 9800pro 128mb kaart met de nieuwste ati drivers geinstalleerd. Ik draai onder XP. Verschillende beeldinstellingen geven hetzelfde resultaat (andere resolutie, anti-aliasing aan/uit etc). Ook bij een oudere ati driver had ik dit probleem.

Iemand een idee of dit aan videokaart ligt of dat XP wellicht een nieuwe install nodig heeft??

Alvast bedankt voor reacties!

Bijlagen

• gallery35.jpg
    gallery35.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 48
thanx voor de reply, maar het levert geen oplossing; ook de zogenaamde artefacts worden bij mij niet veroorzaakt omdat ik iets heb overgeklockt...

update:
het terugschroeven van hardware acceleration in windows xp lijkt tot op heden te helpen, raar want eerder heeft dit niet tot problemen geleid.

Laatst bewerkt:
helaas nog steeds problemen ... iemand een idee / oplossing hoe dit nou kan komen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan