Slechte internet verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter bdq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bdq

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Hallo,

Ik ben een amateur met computer etc.
Maar ik heb een zeer slechte Internet verbinding. Ik heb maar 1/2 streepjes.
Ik heb linksys, en gebruik een USB-Stick om verbinding te maken.
Ik zit zelf op zolder. Maar dat maakt niet uit, want als ik met mijn laptop boven zit dan heeft hij wel gewoon alle streepjes.

En als ik een game speel, dan disconnect ik soms gewoon. Of loopt het spel vast, en moet ik hem weer uit zetten.

Videokaart: NVIDIA GeForce 6200 TurboCache(TM)

Nogmaals, ik ben een noob, dus a.u.b. geen moeilijke dingen vragen.

In het kort, ik wil dus weten hoe ik mijn verbinding beter kan maken.

Mvg,

Bdq.

Slechts één vraag is mogelijk op dit moment relevant:

hoeveel 'streepjes' heb je als je naast het aansluitpunt gaat zitten met de laptop?

Ok, dan weet je iig één ding zeker: het ligt niet aan de sterkte van de router, maar het ligt aan de ontvangst (hardware) van je laptop, m.a.w. je hebt op zolder géén probleem met de ontvangst, je laptop (hardware) zélf is het probleem.
De mogelijke oplossing zit 'm kennelijk dus in een andere / betere USB stick.

Laatst bewerkt:
Ok, dan weet je iig één ding zeker: het ligt niet aan de sterkte van de router, maar het ligt aan de ontvangst (hardware) van je laptop, m.a.w. je hebt op zolder géén probleem met de ontvangst, je laptop (hardware) zélf is het probleem.
De mogelijke oplossing zit 'm kennelijk dus in een andere / betere USB stick.

Ehm, het ging om de computer die slechte connectie had he.
Niet de laptop. Heeft u oplossingen hiervoor?

Correct, foutje van mij. Die pc staat ook op zolder?
Mijn testadvies blijft dan eigenlijk hetzelfde: sleep de pc naar beneden en zet 'm naast het aansluitpunt. Wat is dán de situatie?

Correct, foutje van mij. Die pc staat ook op zolder?
Mijn testadvies blijft dan eigenlijk hetzelfde: sleep de pc naar beneden en zet 'm naast het aansluitpunt. Wat is dán de situatie?

Dat wordt een heel gedoe.Geen andere opties?

Jawel,
gezien het feit dat je laptop boven geen enkele ontvangst problemen heeft, kan het dus bijna niet anders dan dat het probleem zit in de ontvangsthardware van de pc boven. Dit betekent dat je kennelijk een betere USB dongle zal moeten regelen.
Om dit uit te sluiten of te bevestigen kun je nog het volgende proberen: schakel de netwerkkaart van de laptop uit in apparaatbeheer en sdtop vervolgens de USB dongle van de pc in een USB poort van de laptop. Heeft die laptop nu beroerde verbinding? Dan ligt het dus kennelijk aan de USB dongle.

Laatst bewerkt:
Jawel,
gezien het feit dat je laptop boven geen enkele ontvangst problemen heeft, kan het dus bijna niet anders dan dat het probleem zit in de ontvangsthardware van de pc boven. Dit betekent dat je kennelijk een betere USB dongle zal moeten regelen.

Oke, ik zal het z.s.m. proberen.

Ik had mijn berichtje aangepast terwijl jij postte, lees het svp nog eens door. Resultaat kun je na de test onmiddellijk verwachten................

Ik had mijn berichtje aangepast terwijl jij postte, lees het svp nog eens door. Resultaat kun je na de test onmiddellijk verwachten................

Ik denk niet dat het aan de USB ligt, want ik heb beneden ook een PC staan en daar is de connectie perfect.
Wss moet ik mijn computer gewoon beneden zetten.

Heel erg bedankt. =)

Dan ligt het dus juist wel aan de usb...

De ontvangst van de usb boven is niet krachtig genoeg. Dat bewijs je zelf eigenlijk door te melden dat de pc die je benenden hebt staan wel goed ontvangst heeft --> dichter bij de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan