Slechte kabel of signaalversterker nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter luc18
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luc18

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2009
Hallo, ik heb op mijn hd tv vaak storing (groene blokken enzo) en sommige zenders doen het helemaal niet en anderen soms niet. En ook zijn ned 1 en 2 echt heel slecht (Lijkt wel kunst die gekke gekleurde blokken :p)

De ziggo medewerker die ik hierover sprak tijdens de installatie van mijn CAM module zei dat dit kwam door slecht signaal. En zei dat ik de kabels moest controleren en misschien een signaal versterker moet aanschaffen. Ik dacht dat je ned 1 2 en 3 altijd moet kunnen ontvangen? :S

Ik zal even de situatie uitleggen:

De kabel splitst beneden met een T splitter naar de eerste tv. En loopt dan naar boven waar die afsplitst met weer een T splitter naar tv 2. En vervolgens doorloopt naar een T splitter met daarop nog een T splitter. (De andere aansluiting van splitter 1 loopt naar tv3) En vervolgens splitst hij naar nog 2 tv's (Waaronder mijn tv)

Nou heb ik de kabels gecontroleerd en de kabel die loopt van splitter 2 naar 3+4 is wat dunner dan de andere kabels. (Ook de koperdraad binnenin is dunner) Is dit misschien het probleem? Of kan ik beter een signaal versterker gebruiken? En zo ja op welke plek? De andere tv's hebben overigens niet echt last van storingen. (Alleen tv 2 wat ruis omdat dat de enige tv is die nog analoog heeft. Maar dat is niet echt een probleem)

Hoop dat het zo duidelijk is. En wil graag jullie mening hierover voordat ik van alles aanschaf.

Laatst bewerkt:
Wij hebben standaard een signaalversterker gekregen van Ziggo, wellicht is dat dé oplossing, raar dat jij er dan niet 1 hebt bijgekregen ...
Die zenders die je soswieso kunt ontvangen, zijn van analoge kwaliteit, en daarbij kun je géén groene blokjes in het beeld krijgen ..
Advies over een singaalversterker kan ik je helaas niet geven..

Succes met het TVkijken

klinkt als een aardig rotzooitje met al die splitters.
een versterker met voor elke tv een aparte uitgang lijkt me de oplossing

Alles conform de Ziggo handleiding aansluiten, zo dicht mogelijk bij de plek waar de groene kabel het huis in komt. Afhankelijk van je abonnement heb je al een versterker van Ziggo gekregen. Indien niet deze aanschaffen en van daaruit met een degelijke kwaliteit kabel EN connectoren (dus geen bouwmarkt spul) naar de verschillende tv's.

Tja, elke splitter is tevens een verzwakker, zitten gewoon weerstanden in om de interferentie te onderdrukken, bij die van Hirschmann zit er tevens een spoel in om het signaal beter door te laten.
Overigens heb ik hier een "bouwmarkt" versterker van Dresco voor weinig die het perfect doet, de rest is wel kabel met weinig verlies dB/m en Hirschmann splitters.

zwak signaal en oorzaken

Hebben onlangs ditzelfde probleem gehad, en precies dezelfde klachten.

Had nieuwe kabel getrokken, andere stekkers gemonteerd, alle splitters en T stukken verwijderd, en toch slecht beeld.

Na doormeten kwam deze meer dan goed binnen, normaal ligt het rond de 60 dB, bij mij was het 70 Db, vanuit de wandcontactdoos zat er eerst een goedkope splitter, deze is vervangen voor een betere kwaliteit zonder verlies.

Verder moet je uitgaan van gemiddeld 4 dB verlies voor elke splitter, en 12 dB per 100 M1 dus als je kabel naar boven 20 meter lang is geeft dat een verlies van 2,4 dB.

Zodra het signaal onder de 55 dB komt loop je al risiko voor minder kwaliteit of meer storing in het signaal, als je daarbij ook nog te maken hebt met een minder krachtig signaal bij binnenkomst in huis bijv uitgaande van 60 dB, in uw geval vervolgens 3-4 splitters en nog wat meters kabel kom je al gauw rond de 45 dB en dan wordt het erg krap.

Als je van ziggo het alles in een pakket hebt kun je als je inlogt op de modem zelf ook bekijken of het signaal verlies aan u ligt of aan Ziggo, standaard zijn de inloggegevens ziggo en draadloos

Kijk dan na ingelogd te zijn bij basic en dan downstream bonded channels deze moeten rond de 38-40 dBmv liggen, is er hier te zien dat het minder is, ligt het probleem bij u en niet bij Ziggo.

Vaak levert het opnieuw monteren van de stekkers verbluffende resultaten op, wel goed opletten dat de binnenkern geen verbindig heeft met de buitenkern, dit zijn die draadjes aan de buitenzijde , de zgn massa.

Laatst bewerkt:
Idd zoveel losse splitters is niet al te handig voor de signaal kwaliteit.
Neem ook goede kabels, die 100hz kabels en goede stekkers. idd niet die goedkope plastic bouwmarktdingen.
Ik gebruik zelf met volle tevredenheid de metalen stekkers van de action.

Ik zou het gewoon simpel houden ook met het oog als je iets wilt veranderd of als er iets na verloop van tijd niet werkt.
Direcht bij de A.O.P van ziggo een goeie signaal versterker plaatsen met de hoeveel uitgangen die je nodig heb en dan naar elke tv een goeie coax kabel kopen liefst 7 MM met metalen stekkers leggen.

let er wel op als je een versterker koopt, dat deze retour geschikt is, anders kan je niet internetten (als je dat hebt) en ook niet terugkijken etc ;)

modem zit rechstreeks op de aop van ziggo dat is niet de uitgang voor tv en radio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan