Slechte kwaliteit afbeelding wanneer plakken in TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Hallo,

Wanneer ik een afbeelding plak die in het clipboard staat (ge ctrl-c't) en ik plak die in Mozilla thunderbird, dan is de kwaliteit erg slecht.
Voorbeeld:

naamloos.png

Dit is dan nog maar een lijntekening, met foto's of screenshots van spellen ziet het er helemaal niet uit

Hoe kan ik, zonder dat ik de afbeelding bijv. met Paint opsla en dan in TB handmatig invoeg, de kwaliteit verbetern door een printscreen gewoon in TB te plakken? Is er geen tweak of zo?

Alvast bedankt.

(url naar iemand met het zelfde probleem, maar geen antwoorden)
http://www.experts-exchange.com/Sof...ail/Email_Clients/Thunderbird/Q_23782074.html

Uhhmm als je met paint op sommige formaten gaat opslaan gaat de kwaliteit automatisch op de bestandsoort aanpassen. Je kan beter eerst opslaan als .png of .bmp en dan ctrl+c'en :P

DarkBladeX

Dat is het niet.

die tekening hierboven, van in PAINT, heb ik ge ctrl-c't zonder eerst naar wat voor indeling dan ook heb opgeslagen.
Als je hte proces zou herhalen, en niet in TB maar bijvoorbeeld photoshop zou plakken, zal de afbeelding wel scherp zijn.

Wanneer je zelf Thunderbird hebt, probeer het dan ook eens, druk op de printscreenknop van je toetsenbord en plak (ctrl +V) hem in thunderbird, net zoals je gewoon wat tekst zou copy-pasten.

Je zult zien dat de kwaliteit (veel) minder is dan het orginele "beeld" wat je geprintscreent hebt.

u zegt het zelf. u heeft het gekopierd dus is het niet het orginele foto maar een kopie ervan. als u de foto eerst opslaat dan met thunderbirt opent zal u waarschijnlijk het verschil zien.

DarkBladeX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan