slechte of geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

francois32

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
37
hallo,

wie kan me helpen.
Heb een laptop en een wireless router van het merk sitecom type wl 114.
De router staat op zolder, maar als ik beneden in de huiskamer zit valt vaak de verbinding weg, terwijl de pc toch aangeeft dat er verbinding is. Het vreemde is dat ik ook vaak een paar uur hier geen last van hebt, het is dus niet continu zo. Tevens valt me op dat e snelheid niet echt optimaal is, zowel draadloos als met utpkabel.

wie weet hoe dit kan?? ligt het aan de instellingen ofzo??
 
Router misschien flashen met nieuwste firmware, heeft mij ook geholpen met soortgelijk probleem
 
hoi bas,

heb de firmware geupdated. De verbinding is wel wat stabieler, maar toch valt de verbinding af en toe weg voor een halve minuut.
De pc geeft dan aan: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
 
Werk je mat kabel of adsl ?
Wat staat er voor je router ? (modem of modem/router)
Heb je ook " client " software geinstalleerd en een wep-key adres ingevoerd ?
 
Werk je mat kabel of adsl ?
Wat staat er voor je router ? (modem of modem/router)
Heb je ook " client " software geinstalleerd en een wep-key adres ingevoerd ?


ik heb kabel @home en voor de router staat e modem com21.
client software??? bedoel je client voor microsoft netwerken?
en wepkey adres??? heb niet zoveel verstand van routers e.d.
dus als je even nader wil toelichten graag.

Trouwens net viel de verbinding ook weg terwijl de de pc aangaf dat de verbinding uitstekend was. Op de router knippert normaal het lampje status. Dat was nu niet het geval. Heb de router van de stroom afgehaald en daarna weer ingestoken en had weer internet
 
misschien nog iets:

controleer ssid (netwerk naam) en ook het kanaal (channel) ik heb wel eens gehad dat de ontvanger op ch 6 stond en het accespoint (of router) op bijvb 7
 
Het analyseren van de draadloos storing is vaak moeilijk.
Wat je zou kunnen doen (als het probleem niet opgelost zou worden) is eens een tijdje met aangesloten kabeltje werken.Kijken of het dan ook gebeurt.Maar goed dit terzijde.
Ik weet niet of het bij Sitecom ook zo is maar veel draadloze routers leveren aparte software mee,client genaamd,die oa de status van de verbinding weergeven recht onderaan in je beeldscherm.Met name XP wil hier nog wel eens roet in het eten gooien,want die heeft een ingebouwde wizzard.Deze moet je eigenlijk uitzetten als je contact maakt met de router via deze clientsoftware.Je moet dan meestal een wep-key (sleutel) invoeren die zich vaak onder op de router bevind.Tevens kun je overwegen een mac adres in te vullen.
 
ssid (netwerk naam)staat default, die staat ook in menu router. Ik weet niet of ik dit moet veranderen.
 
SSID kun je uitzetten als je WEP en of MAC hebt ingevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan