Slechte ontvangst op gedeelte van het digitalezender pakket van Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Sinds Ziggo is samengevoegd met UPC kan ik een groot deel van het digitale zenderpakket van Ziggo niet tot nauwelijks meer ontvangen. Dit probleem speelt op alle digitale televisies die we in huis hebben. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met de gewijzigde frequenties en de moderne mobiele 4G netwerken. Ik heb contact gehad met Ziggo maar zei zeggen een goede ontvangst enkel te garanderen met een kabel korter dan 10 meter. De kabels bij ons thuis zijn echter een stuk langer. Overstappen naar een andere aanbieder is helaas niet mogelijk en ik ben dus dringend op zoek naar een oplossing.

De bekabeling is bij ons als het volgt ingericht:
De kabel komt het huis binnen en loopt vervolgens naar een Astro AL331G Breedband versterker,
Vervolgens loopt de kabel naar een Hirschmann AFC2081 waar de kabel gespitst wordt. Vanuit daar lopen er 8 kabels naar verschillende aansluitingen in het huis.
De gebruikte kabel is overal hetzelfde: Hirschmann Koka 799, de lengte varieert van 20 meter tot circa 35 meter.

Zou het helpen om vlak voor de TV een kabelsignaalversterker te plaatsen? En zo ja, wat voor type heb ik dan nodig?
Of is er een andere oplossing om er voor te zorgen dat ik de zenders weer kan ontvangen?

Een signaalversterker bij je tv heeft geen nut. (ervaring)
Heb door ziggo bij mij de muuraansluiting laten vervangen, bleek een analoge te zijn. Is nu digitaal en heb een versterker van hun op die muuraansluiting laten plaatsen, sindsdien geen problemen meer met de ontvangst op alle tv's in huis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan