Slechte preformance

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr_Fixit

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Hallo iedereen,

Al een geruime tijd reageert mijn systeem niet meer zo vlot.
Ik heb op ad en spyware gescanned maar niets gevonden (slechts enkele cookies).
Ook heb ik op virussen gescanned maar niets gevonden.
Het licht dus aan de software.
Nu vermoed ik een te hoog aantal aan draaiende processen.
Onder taakbeheer zag ik dus ook een totaal aantal van 70! processen staan, nadat mijn pc net opgestart is.
Naast het klokje (tray) heb ik enkele processen draaien die ik "nodig" heb.
- Norman Antivirus
- TrendMicro AntiSpyware
- GoBack
- Omnipass (Fingerprint reader)

Is er een mogelijkheid om een uitdraai te maken van de draaiende processen, ik neem aan dat het hierdoor eenvoudiger is om mijn probleem te beoordelen.

komt i...
Niet schrikken :P

StartupList report, 6-5-2006, 22:34:47
StartupList version: 1.52.2
Started from : F:\Download\Mei 2006\hijackthis\HijackThis.EXE
Detected: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
Detected: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
* Using default options
* Showing rarely important sections
==================================================

logs nakijken doen we bij helpmij niet meer.
dit kun je beter bij een fora laten doen die daar meer kijk en expertise voor heeft.
Zoals ik net las heb je deze log ook bij Nucia geplaatst.
Ik weet zeker dat je daar goed geholpen wordt dus wacht daar het antwoord af.
Als er niks gevonden wordt dan kunnen we hier rustig verder gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zodemieters:( , dan is het niet zo gek dat je systeem traag is, ik heb er 16 instaan.;)

Mijn tip, gooi alles eruit, reboot, kijk wat er nog opgestart wordt in je taakbalk, staat er een progje niet bij, even op de exe ervan klikken en hij staat er ook weer bij.

Er zullen nu mensen roepen dat je dat niet moet doen, maar geloof mij, het kan geen kwaad, alleen dat er progjes niet opgestart worden, b.v. daemontools, maar die kun je gewoon weer aanmelden om opgestart te worden met windows.

Je moet allereerst zelf eens nadenken over welke programma's jij voor jouw pc-gebruik al dan niet noodzakelijk vindt. Dat kunnen anderen niet voor jou bepalen.

Maar volgens mij is zoiets je op Nucia/ASO ook al verteld.
En volgens mij worden HijackThis-logs op Helpmij niet meer nagekeken. ;)

NickRaedts zei:
Hmzz, het zit 'm vooral in de services zie je?

Nee, wat moet ik zien?

De sevices die je nodig hebt, die zullen het gewoon blijven doen, hoor, die moet je, als je er vanaf wil, bij de sevices uitschakelen.

@NickRaedts.

Het is natuurlijk gemakkelijk als alles automatische opstart. Maar dit heeft voordelen en nadelen! Het is maar net wat je wilt. Mijn ervaring is dat het systeem sneller opstart/werkt/afsluit met alleen de broodnodige opstartprogramma's en services. Tevens zal het aantal programma's e.d in je taakbeheer gereduceerd en overzichtelijker worden wanneer je opstartprogramma's die je niet direct nodig hebt uitschakelt voor het opstarten, waardoor Windows minder moeite heeft om alles te verwerken. Uitschakelen van programma's en services is geen kunst, maar je zult je zelf af moeten vragen of ik een programma of services wel of niet mag uitschakelen!

Hier een link om je op weg te helpen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=173272

Voor Services Windows SP2 (Schrijf ergens op wat je verandert hebt):
http://web.archive.org/web/20041128084144/www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Blackviper.com is op dit moment Off-Line, vandaar bovengenoemde link

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan