Slechte prestaties met nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

SurreaL1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Beste mensen,

Ik heb een beetje een raar probleem.. Nadat ik mijn XFX Radeon HD6870 1GB heb vervangen met de XFX Radeon HD7970 3GB, is er haast geen verbetering, op sommige punten zelfs slechter. Ik heb vanallerlei reviews gelezen dat deze kaart BF3 op ultra helemaal zonder problemen draait, terwijl ik er op High al problemen mee krijg. Ik heb zelf misschien een ding waar het misschien aan kan liggen, maar dat weet ik niet zeker. Ik gebruik een vrij oud moederbord (4 jaar) en die heeft een PCI-e 2.0 aansluiting. Deze kaart zou in PCI 3.0 kunnen werken, heeft dit dan zo'n grote impact of ligt het misschien ergens anders aan? Verdere specs:

AMD Phenom II 1090T @ 3200 Mhz
MSI GF615M-P33
G.Skill 8GB RAM 1666Mhz
Vraag maar voor meer details, zou zo niet weten wat ik er nog meer bij moet zetten..

Alvast bedankt..!

EDIT: Tevens geeft GTA IV aan dat ik over het limiet ga van mijn videokaart als ik settings hoger probeer te zetten, maar er staat wel 268 / 3062MB used. (In het rood, daarachter staat dan zo'n tekst met "Warning, your video setting are near, or exceed the recommended blabla." Alles staat dan op het laagste.

Laatst bewerkt:
heb je je drivers eerst verwijderd voor je de kaart er in stak en daarna de nieuwe geinstalleerd

zo niet neem de kaart eruit en gebruik onbourd verwijder alle drivers en dan plug je de kaart erin installeerd de nieuwe

Welke voeding heb je?
Hoe zijn de pci-e stroomkabels op je videokaart aangesloten?

Mijn voeding is OCZ SilentXstream 750W. De stroomkabels zijn beide gewoon aangesloten.
Ik zal eens proberen onboard te gebruiken inderdaad, moet ik alleen even een VGA naar DVI converter vinden..

Bedankt!

kun je hem niet even op je tv of oud scherm aansluiten
wel je kaart eruit hallen of je instelling veranderen in je bios daar staat normaal keuze tussen auto pci en onboard

pc aan je voeding zal het niet liggen als de kaart geen voeding heeft zal deze niet werken en als je voeding te licht is zal deze uitslaan of uitbranden wat je wil

Ja dat klopt, maar ik heb ook geen VGA kabel meer.. daarbij zijn die dingetjes voor 2 euro te halen bij de PC boer dus dat is net zo handig.

:shocked: wie heeft nu geen vga kabel en azo een tusenstuk bestaat dat niet alleen navn dvi naar vga omgekeerd heb je el een vga kabel nodig

Gewoon een VGA naar DVI moet er inderdaad ook zijn, dat ik niet zon converter erbij hoef te hebben.
Ik heb VGA nodig omdat ik onboard nergens anders aan kan sluiten.

aan je voeding zal het niet liggen als de kaart geen voeding heeft zal deze niet werken en als je voeding te licht is zal deze uitslaan of uitbranden wat je wil

De TS heeft een PCI-E 2.0 aansluiting op z'n moederbord,nu even een rekensommetje:

PCI-E 2.0 kan 75 Watt leveren,
een 6-pin PCI-E stroomdraad levert ook 75 watt,dus als je 2 6-pins kabels aansluit aan je videokaart,heb je in totaal maar 225 watt,wat op zich eigenlijk niet genoeg is om die kaart te maxen.
Dus wou ik weten of de TS 6-pins of 8-pins aansluitingen aan z'n voeding heeft,aangezien een 8-pins 150 watt kan leveren.......vandaar de vraag over de voeding...:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan