
Het heeft even geduurd (we moesten ook de verzekering regelen) maar ergens rond april-mei hadden we de laptop weer. Maar nu komt het: in juni gaat de adapter kapot, de laptop laadt niet meer op. We kijken hem goed na om te zien wat er aan de hand is, en zien op dat moment ook dat de contacten in de USB poort waar die rf module in zat los zitten, de contacten zijn naar binnen geschoven, het is echt kapot. We hebben hem weer laten ophalen door Dynafix, en opgegeven dat hij niet laadt én de USB poort óók kapot is. Dynafix heeft de laptop teruggestuurd met een nieuwe adapter (was onder garantie) en de USB poort alweer niet gerepareerd.
We hebben contact opgenomen met Toshiba, en die hebben aangegeven dat we de laptop weer naar Dynafix konden sturen, maar dat we geen kosten voor handling en verzenden etc hoeven te betalen, omdat dat in de vorige reparatie(s) al meegenomen had moeten worden. Helaas hebben we niet de naam van de contactpersoon genoteerd. We hadden toen nog vertrouwen in Toshiba.
Nu krijgen we een prijsopgave van Dynafix. Ze schrijven "gebroken", zeggen dat het buiten garantie valt (schade veroorzaakt door de gebruiker), en rekenen 245,76 Euro voor de reparatie. Wat belachelijk is voor een USB poortje. Puur de connector vervangen, ik ben elektronicus, ik weet waarover ik het heb. Ze geven echter aan heel het moederbord te vervangen. Op onze telefoontjes dat we de vorige 2 keren al hebben aangegeven dat de USB poort nagekeken moest worden zeggen ze nu dat de poort toen niet kapot was. Wat dus echt ronduit een leugen is, ik heb het zelf geconstateerd!
Ik heb Toshiba en Dynafix gebeld en die zeggen dat ze onderling afspraken hebben gemaakt geen connectoren te vervangen maar alleen hele moederborden. Dat is toch belachelijk? Daar heb ik toch niks mee te maken met wat zij onderling afspreken om klanten op kosten te jagen? Misschien is het zelfs verboden volgens onze wetten.
Toshiba zegt nu dat we het met Dynafix moeten regelen, Dynafix zegt dat we over die kosten het maar met Toshiba moeten regelen.
Als we meteen geweten hadden wat die kosten waren, die 245,76 euro bij die eerste reparatie geteld hadden we een andere beslissing genomen en zeker niet laten repareren maar gewoon een nieuwe gekocht. Toshiba en Dynafix zeggen: "het is nu eenmaal gebeurd en we kunnen er niets meer aan doen".
Ik ben het er totaal mee oneens. Door hun slechte onderzoekwerk zadelen ze ons op met hoge kosten. Nog erger: ze houden zich ook niet aan de belofte van geen kosten, we moeten nu zelfs 57,12 euro betalen om de laptop ongerepareerd terug te krijgen!
Dit kan toch niet goed zijn? Is dit normaal? Wat kan ik hier aan doen? Moet ik voortaan telefoontjes met hen op gaan nemen als bewijs?