Slechte service van Toshiba en Dynafix bij reparatie laptop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Phoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Phoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Berichten
3
:mad:Eind december 2009 hebben we een nieuwe Toshiba laptop gekocht. Helaas is die in februari gevallen (gelukkig wel verzekerd, lag aan iemand anders). LCD scherm kapot, én de USB-rf module voor de draadloze muis die in een USB poort zat. We hebben contact opgenomen met Toshiba en die hebben ons doorgestuurd naar hun reparateur: Dynafix. We hebben een duidelijke omschrijving gegeven van de klacht, dat de laptop gevallen was en we een prijsopgave nodig hadden voor de verzekering. Tevens stond op het ingesloten briefje dat oa het LCD scherm kapot was én dat alles goed nagekeken moest worden, dat oa een kapotte USB module (de resten ervan) nog in een USB poort zat. We kregen een prijsopgave waarin oa stond "Aan het toestel is val-, stoot- of drukschade geconstateerd." en een totale prijs van 360,02 Euro. Wat best duur is voor zo'n scherm. We hebben het laten repareren, de verzekering heeft het ons vergoed. Het bedrag lag onder de aanschafprijs, vandaar reparatie. Er stond niets over de USB poort in, we namen aan dat die dus goed was na reparatie.

Het heeft even geduurd (we moesten ook de verzekering regelen) maar ergens rond april-mei hadden we de laptop weer. Maar nu komt het: in juni gaat de adapter kapot, de laptop laadt niet meer op. We kijken hem goed na om te zien wat er aan de hand is, en zien op dat moment ook dat de contacten in de USB poort waar die rf module in zat los zitten, de contacten zijn naar binnen geschoven, het is echt kapot. We hebben hem weer laten ophalen door Dynafix, en opgegeven dat hij niet laadt én de USB poort óók kapot is. Dynafix heeft de laptop teruggestuurd met een nieuwe adapter (was onder garantie) en de USB poort alweer niet gerepareerd.

We hebben contact opgenomen met Toshiba, en die hebben aangegeven dat we de laptop weer naar Dynafix konden sturen, maar dat we geen kosten voor handling en verzenden etc hoeven te betalen, omdat dat in de vorige reparatie(s) al meegenomen had moeten worden. Helaas hebben we niet de naam van de contactpersoon genoteerd. We hadden toen nog vertrouwen in Toshiba.

Nu krijgen we een prijsopgave van Dynafix. Ze schrijven "gebroken", zeggen dat het buiten garantie valt (schade veroorzaakt door de gebruiker), en rekenen 245,76 Euro voor de reparatie. Wat belachelijk is voor een USB poortje. Puur de connector vervangen, ik ben elektronicus, ik weet waarover ik het heb. Ze geven echter aan heel het moederbord te vervangen. Op onze telefoontjes dat we de vorige 2 keren al hebben aangegeven dat de USB poort nagekeken moest worden zeggen ze nu dat de poort toen niet kapot was. Wat dus echt ronduit een leugen is, ik heb het zelf geconstateerd!

Ik heb Toshiba en Dynafix gebeld en die zeggen dat ze onderling afspraken hebben gemaakt geen connectoren te vervangen maar alleen hele moederborden. Dat is toch belachelijk? Daar heb ik toch niks mee te maken met wat zij onderling afspreken om klanten op kosten te jagen? Misschien is het zelfs verboden volgens onze wetten.

Toshiba zegt nu dat we het met Dynafix moeten regelen, Dynafix zegt dat we over die kosten het maar met Toshiba moeten regelen.

Als we meteen geweten hadden wat die kosten waren, die 245,76 euro bij die eerste reparatie geteld hadden we een andere beslissing genomen en zeker niet laten repareren maar gewoon een nieuwe gekocht. Toshiba en Dynafix zeggen: "het is nu eenmaal gebeurd en we kunnen er niets meer aan doen".

Ik ben het er totaal mee oneens. Door hun slechte onderzoekwerk zadelen ze ons op met hoge kosten. Nog erger: ze houden zich ook niet aan de belofte van geen kosten, we moeten nu zelfs 57,12 euro betalen om de laptop ongerepareerd terug te krijgen!

Dit kan toch niet goed zijn? Is dit normaal? Wat kan ik hier aan doen? Moet ik voortaan telefoontjes met hen op gaan nemen als bewijs?
 
ik weet niet wat je zou kunnen doen?
de volgende keer je laptop niet laten flikkeren: geintje;)
ik hoop dat zoiets niet met mijn toshiba gebeurt.

toch sterkte!

gr. marcell
 
Beetje stom geregeld inderdaad.

Een tip voor een volgende keer ( ik mag hopen dat het niet gebeurd maarja)
Alles zwart op wit zetten en foto's bijvoegen van eventuele gebreken. Dan kun je er altijd op terug komen.

Je zit nu een beetje tussen 2 vechtende haantjes. Vrij weinig aan te doen als niemand verantwoordelijk wilt zijn.
Gewoon blijven bellen en "zeuren" tot je je recht hebt.
 
Kan misschien iemand antwoord geven over de rechtmatigheid? Is Dynafix verantwoordelijk voor de kosten van een foutieve opgave?
 
Je zou eens op Security.nl kunnen kijken.

Er worden regelmatig juridische onderwerpen behandeld. Zie ook de Nieuwsbrief.

En anders , een Ombudsman . Het betreft een kwalijke zaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan