Slechte signaal sterkte

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuurr

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Goede middag,

Ik heb al een aantal jaren slechte verbinding met mijn internet.
Het gaat om een router die op de begane grond staat geïnstalleerd, boven staat mijn desktop computer dan, maar regelmatig vervalt mijn verbinding of is het niveau zeer laag. Het varieert ook vaak van signaal sterktes.

Hoe kan ik een betere connectie maken voor mijn internet verbinding?

Ik had iets gelezen om een betere antenne te kopen, maar helpt dit?
Of zijn er nog andere alternatieven?

Groeten,

Yuri

Een betere antenne helpt zeker.De meeste WiFi routers komen standaard met een 2 dBi
antenne.Das een beetje aan de zwakke kant. Kijk of je die antenne van de router kan los schroeven.Zo ja,kan je hiermee naar de winkel en een 10 dBi antenne kopen die zo ongeveer 20 EUR kost.Vergelijk de schroefdraden want het kan zijn dat de router fabrikant een andere maat schroefdraad gebruikt.Welk WiFi apparaat gebruik je voor je PC. USB of PCI? Bij PCI Zou ik de antenne ook vervangen door een betere.

Laatst bewerkt:
Een betere antenne helpt zeker.De meeste WiFi routers komen standaard met een 2 dBi
antenne.Das een beetje aan de zwakke kant. Kijk of je die antenne van de router kan los schroeven.Zo ja,kan je hiermee naar de winkel en een 10 dBi antenne kopen die zo ongeveer 20 EUR kost.Vergelijk de schroefdraden want het kan zijn dat de router fabrikant een andere maat schroefdraad gebruikt.Welk WiFi apparaat gebruik je voor je PC. USB of PCI? Bij PCI Zou ik de antenne ook vervangen door een betere.

Ja, de Antenne is los te draaien ik heb een Linkys. Ik denk dat ik een PCI gebruik. Weet niet wat het is maar ik gebruik in elk geval geen usb. Ik heb zon internetkaart geplaatst in mijn moederbord.

Alvast bedankt, ik zal morgen gelijk in de winkel kijken, hoeveel verschil zit er overigens tussen een 2dBi en een 10 dBi wat betreft signaal sterkte?

Ik heb dus een 10 dBi antenne gekocht, hij is 10x zo groot al de vorige antenne, maar het bereik is er niet beter op geworden ....

Ik heb dus een 10 dBi antenne gekocht, hij is 10x zo groot al de vorige antenne, maar het bereik is er niet beter op geworden ....

naar mijn weten heb je een draadloos netwerk versterker nodig, maar die dingen zijn nogal prijzig. (rond de 120-150 euro), dus ik denk dat je beter de leverancier even kan bellen, en je probleem voorleggen. misschien dat hij wat tips nog heeft.

http://www.twenga.nl/dir-Computer,Draadloos-netwerk,Wifi-versterker (voor prijzen e.d.)

Laatst bewerkt:
naar mijn weten heb je een draadloos netwerk versterker nodig, maar die dingen zijn nogal prijzig. (rond de 120-150 euro), dus ik denk dat je beter de leverancier even kan bellen, en je probleem voorleggen. misschien dat hij wat tips nog heeft.

http://www.twenga.nl/dir-Computer,Draadloos-netwerk,Wifi-versterker (voor prijzen e.d.)

Ik ben vanmiddag in de winkel wezen informeren en daar raden ze mij aan om een :

Sweet PowerLine Ethernet te installeren, via het stopcontact.

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGRkZ5iTmJXKZsg/viewproduct/Sweex_Powerline_Ethernet_Adapter_200Mbps_LC201_LC200/

Wat vinden jullie hiervan?

Kun je het modem niet gewoon boven zetten?
Dat is mijn inziens de goedkoopste oplossing en het draadloze modem zal dan
beneden ook goed bereikbaar blijven aangezien het als een paraplu werkt over je huis.

Het alternatief is sindskort idd om via je stroom netwerk via speciale "stekkers" je netwerk te laten draaien, als je hier toch voor kiest zeg ik kijk even goed rond op internet www.vergelijk.nl want er zit groot prijsverschil in en de kwaliteit zal niet zoveel verschillen.

Kun je het modem niet gewoon boven zetten?
Dat is mijn inziens de goedkoopste oplossing en het draadloze modem zal dan
beneden ook goed bereikbaar blijven aangezien het als een paraplu werkt over je huis.

Het alternatief is sindskort idd om via je stroom netwerk via speciale "stekkers" je netwerk te laten draaien, als je hier toch voor kiest zeg ik kijk even goed rond op internet www.vergelijk.nl want er zit groot prijsverschil in en de kwaliteit zal niet zoveel verschillen.

Wij hebben boven niet zo'n telefoon aansluiting, en heb geen idee hoe ik die moet plaatsen. Ik heb in de media markt gehoord, dat als ik een aparte router koop en die op mijn modem aansluit dat het signaal ook al een stuk sterker moet worden.

Ik sta echt versteld dat er niet een simpele oplossing is.

Heb je op de eerste verdieping ook niet zn aansluiting zitten?
Dan kun je hem daarneer zetten scheelt waarschijnlijk al een behoorlijk stuk.

Je kan ook inderdaad een extra router kopen en deze vanaf beneden met bedrading naar de zolder doorzetten en vanuit daar een draadloze netwerkomgeving creëren dit kost natuurlijk wel meer geld en moeite....

Heb je op de eerste verdieping ook niet zn aansluiting zitten?
Dan kun je hem daarneer zetten scheelt waarschijnlijk al een behoorlijk stuk.

Je kan ook inderdaad een extra router kopen en deze vanaf beneden met bedrading naar de zolder doorzetten en vanuit daar een draadloze netwerkomgeving creëren dit kost natuurlijk wel meer geld en moeite....

Zat er maar zo'n aansluiting, dan was het hele probleem gelijk opgelost.
Draden trekken lijkt me al helemaal niets.

Ik denk dat ik toch maar is ga informeren over dat plug en play ethernet adapter.
Kost dan wel een beetje, maar hopelijk heb je dan ook wat.

Zat er maar zo'n aansluiting, dan was het hele probleem gelijk opgelost.
Draden trekken lijkt me al helemaal niets.

Ik denk dat ik toch maar is ga informeren over dat plug en play ethernet adapter.
Kost dan wel een beetje, maar hopelijk heb je dan ook wat.

Je bedoelt via het stroom netwerk? Dat werkt zeker wel alleen kost redelijk veel;
Dus zoals ik al zei kijk eerst goed op internet rond voor dat je zomaar ergens iets aanschaft.

Voor de rest succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan