Slechte verbinding KPN Experia Box V9 wanneer WAN aanstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

haastnooit

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Goedemiddag,

sinds ik op glasvezel over gegaan ben heb ik veel problemen met een onstabiele verbinding.
Ik ben al meer dan 2 maanden met KPN bezig om te achterhalen wat nu precies het problem is.
Lang verhaal kort: vrijwel alles is vervangen van kabels en experiabox (3 zelfs) tot het glasvezelkastje in mijn woning.
Zelfs wanneer ik mijn laptop met een kabel direct aansluit op mijn Experiabox is de verbinding instabiel.
Ik merk dat vooral tijdens het gamen dat ik regelmatig een ping heb van meer dan 1 sec en soms valt de verbinding zelf volledig weg en moet ik handmatig opnieuw verbinding maken met het network.

Gisteravond ben ik er uiteindelijk achtergekomen dat wanneer ik op de Experia Box WAN uitzet en mijn laptop met kabel aanlsuit op de Experia box ik wel een stabiele verbinding heb.
Uiteindelijk wil ik natuurlijk gewoon het draadloze network gebruiken, wat altijd goed gewerkt heeft.

Het enige wat is veranderd met de overgang naar glasvezel is het glasvezelkastje en de kabel die eerst tussen het ADSL en de router liep is verdwenen ten faveure van de kabel tussen het glasvezelkastje en dezelfde router.

Heeft iemand misschien een suggestie die mij in de juiste richting kan sturen?

Ik denk dat je i.p.v WAN WLAN bedoelt. Maar om ter zake te komen, in het gebied waar je woont heeft dus iedereen een glasvezel aansluiting gekregen toch? Nou is mijn vraag, is dat al bij elk huis klaar? Want in een dorp hier vlakbij waar ik woon krijgen ze ook glasvezel, maar hier is het hetzelfde, draadloos valt heel vaak weg en kabel werkt perfect. Hier word het gedaan door kabelnoord, en zij zeggen dat wanneer alle huizen aangesloten zijn het stabiel moet zijn. Vraag me af hoe dat dan werkt, maar dat is wat hier verteld wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan