Slechte verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

igdir12

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Beste Forumleden,

Bedankt voor het bezoeken van mijn vraag.

Ik zit nu aantal weken met een dillema, ik heb zelf de Internet extra pakket bij de provider (Online Internet) dus dat is 30mb/s down, 3mb/s up.

Maar na een speedtest heb ik dit ontdekt: http://www.speedtest.net/my-result/4126501593

Nu is mijn vraag, is dit normaal? want ik gebruik een Huawei HG655-D Router, en er zitten 3 smartphones 2 laptops en 1 pc aan connect met Wi-Fi.

Kan het zo zijn dat de Router het niet aankan en ik een sterkere Router nodig zal hebben?

Volgens mij hoor ik ook een snellere internet te hebben, want mijn vrienden zeggen dat mijn internet zeer slecht is, voor wat ik betaal.

Hier is een foto met de verzonden en gekomen packets:

ng9Chbo.png

Een andere vriend zegt dat het door mijn wifi-adapter komt, en de andere zegt dat ik een betere router nodig heb.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.

Magere signaalsterkte! Magere wifi snelheid!
Dus daar zou ik me als eerste op richten:
a. Evt. ander kanaalnummer instellen (kun je uitvinden met inSSIDer)
b. Positie van pc/laptop verbeteren t.o.v. de wifi zender
c. Driver update van de wifi netwerkkaart. [Natuurlijk :confused: noem je die niet in je posting...]

Tijs.

Heb je bedraad (dus met een kabeltje) al es een test gedaan met Speedtest?
Online biedt meende ik een snelheid aan tot 30 Mb excuus als ik het verkeerd heb .. (ADSL)

@whittey: De waarheid achter de 30 mbit / 3 mbit staat niet ter discussie. Het gaat de TS er om hoe hij via wifi een acceptabele snelheid verkrijgt (gegeven de snelheid die Online levert).
Zie dat zijn vraag ook daar op gericht is: Andere wifi router kopen of andere wifi netwerkkaart.

Overigens ga ik ervan uit dat die Huawei een zelfgekochte router is, dus niet de router(-modem) die geleverd is door Online. Dus (anders gesteld) het een router-na-router(modem) setup is die hij gebruikt waarbij router zelf is aangeschaf en router(modem) door Online is geleverd/geïnstalleerd.

Tijs.

Nee, de huawei is het originele modem/router van online.

@Palomino: Bedankt voor de extra informatie.

Dan vraag ik me af hoe je als klant / vragensteller een eigen wifi routermodem zou kunnen kopen ter vervanging van de Huawei met behoud van support vanuit Online.
Wel zou je een extra breedband router kunnen kopen voor een router-na-router(modem) setup.

Ik verwacht (zoals aangegeven) geen probleem met het halen van de snelheid als bedraad wordt aangesloten. Het gaat de TS duidelijk niet om bedraad maar draadloos Internet.
Laten we afwachten wat de TS terugmeldt over de tips in posting #2.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan