Slechte weergave van de TV-OUT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapedapeda

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Berichten
79
TV-OUT Probleem!!!

Hallo,

Ik heb een vraag over de tv-out instellingen van mijn Ati Radeon 9700pro
Ik heb een s-video (in ieder geval kan ie direct op mn videokaart geplugd worden zonder verloopstekkertje) kabel aangesloten op mijn tv en de nieuwste drivers geinstalleerd.
Maar desondanks krijg ik zwart wit beeld.
Ook als ik zo'n tulip stekertje gebruik gaat het niet perfect, dan krijg ik wel kleur, maar een hele grote flikkering.

(Met mijn gf2 had ik soort gelijke problemen en toen was het opgelost door een instelling te wijzigen met betrekking tot het uitvoersignaal van de pc naar de tv. Een of ander gecombineerd blabla signaal. Ik kan deze instellingen nergens vinden in het ati config center)

Kan iemand mij helpen?

M.vr.gr. en bij voorbaat dank, Ramon
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dit probleem alleen van de geforce fxserie eigenlijk.
Momenteel heb ik ook geen radeon meer. Kan het niet zijn dat je via de s-vhs ntscsignaal krijgt ipv pal? Veel televisies geven met ntsc wel scherp beeld, maar helaas ook vaak zwart/wit.
 
Bedankt voor je reactie,

Nee, ik heb dat al geprobeerd, maar dat staat goed ingesteld.
En als ik bijvoorbeeld een verloopstekertje van s-video naar tulip op mn scart aansluiting aansluit, krijg ik gekleurd beeld. Gekleurd, want het flikkert nogal.. mn blauwe achtergrondafbeelding wordt bv paars, dan grijs en dan weer blauw... dit is erg vaag.
Kan het ook aan de uitgang op mijn video kaart liggen?
Hij is namelijk origineel een Ati radeo 9700 maar geflasht naar een Pro versie?

M.vr.gr. Ramon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan