Slechte wifi verbinding: ligt niet aan internet maar aan laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellefcdb

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo,

Mijn draadloosinternet op mijn laptop is hartstikke sloom, echter ligt dit niet aan de verbinding. Dit weet ik heel zeker aangezien ik op verschillende netwerken zit en klasgenoten en vrienden, die op hetzelfde netwerk zitten als ik, hebben geen last hiervan.

Ik word er een beetje moedeloos van, aangezien ik tijdens simpele internetspelletjes steeds lagg/haperingen heb. Ik heb mn firewall al veranderd. Ik weet dat je met bedraadinternet betere connectie hebt, maar ik wil het zonder doen, aangezien ik ook regelmatig op school zit en ik denk dat het gewoon aan mn computer ligt.

Ik heb een asus i5 geforrce fgt540m cuda 1gb. Dit zjn wat stickertjes op mn computer, als jullie meer willen weten hoor ik graag van jullie.

Alvast hartstike bedankt!

Groeten,

Jelle Hoekstra

en als je naar netwerkcentrum> draadloze netwerken beheren gaat,hoeveel draadloze netwerken staan daar.

Beste Palomino, er staan er 16. Enkele die zeer onnodig zijn. Denk je dat dit het probleem is? Ik zal er eens een paar wissen.

Bedankt voor je reactie

Ik ben helaas niet veel opgeschoten met het verbeteren van mijn verbinding...

We hebben meer aan de juiste type-aanduiding van je laptop.
Overigens zou mijn voorstel zijn om te proberen de driver van de wifi verbinding te vernieuwen, maar dan niet met de software van Asus maar van de (echte) fabrikant van de wifi chip.
Maar... zonder type-aanduiding van de laptop kunnen we niet uitzoeken welke wifi chip er in zit.

Nog makkelijker zou zijn als je even doorgeeft welk type wifi chip het is (merk + type), wat je kunt halen uit Apparaatbeheer, onder Netwerkadapters:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.

Beste Tijs,
allereerst bedankt voor je reactie. Paar dagen druk gehad, dus vandaar mijn late reactie.
Processor: intel (r) Core(tm) i5-2410M cpu @ 2.30 ghz
Geheugen: 4gb

Via apparaatbeheer --> Netwerkadapters heb ik het volgende:
-802.11n wireless LAN Card
-Atheros AR8151 PCI-E Gigabit ethernet Controller (NDIS 6.20)
-Microsoft Virtual WIFI miniport adapter

Graag hoor ik van je!

Mvg Jelle

Het merk en typd wifi chip kan ik niet afleiden uit wireless 802.11n adapter.

Dus geef ook type laptop.

Tijs.

Het type/model laptop is een Asus K73SV.
Eigenschappen van 802....wirless lan card zijn: Leverancier: ralink Technology. Corp Locatie: PCI-bus 3, apparaat 0, funcie 0

ik weet niet wat dit betekent, maar hoop dat dit is wat je vroeg...?

Kijk op deze pagina
De driver voor jouw apparaat zou de tweede van boven moeten zijn, namelijk een RT8260.
[Fake een naam en e-mail adres in de akkoordpagina. Ik gebruik altijd Piet als naam en Piet@chello.nl als zijn e-mail adres op die pagina:)]
Als je twijfelt, dubbelklik dan op de wifi adapter in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details en kies uit het pulldown menu Hardware ID's
De identificatie die ik denk dat het heeft (wat aansluit bij een RT8260) is:
PCI\VEN_1814&DEV_5390&SUBSYS_11551A3B

PS: Download de software van Ralink, maar deïnstalleer daarna wel eerst de Asus/Intel wifi software voordat je de Ralink software installeert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,
ik ben in paniek. Ik heb m gedownload, de oude gewist, laptop startte opnieuw op, maar nu heb ik geen wifi meer. Ik kan alleen met vaste draad internetten! Help!

Wat zegt apparatbeheer over de drive?
Als die zegt dat het goed is, dan zul je waarschijnlijk via het ralink hulpprogramma je wifi verbindingen moeten beheren.
Kijk in je startmenu wat je van ralink daar hebt staan.

Tijs.

Er staat een uitroeptekentje bij apparaatbeheer. Als foutcode/opmerking staat erbij: Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Gr. Jelle

Je hebt zeker niet de moeite genomen om de hardware id te vergelijken met wat ik dacht dat de hardware id was (en waar mijn driver bij hoort).

Dus wat is de juiste hardware id van je draadloze netwerkkaart?

Tijs.

Ik snap niks van hardware id?? Snap er niet veel van...
Is dat hulp op afstand, dat jij mn computer beheert niet wat? Hoop dat je daar tijd voor hebt. Alvast bedankt!

Even in stappen dan:
Open Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Dubbelklik op het apparaat dat nu dat uitroepteken heeft
Klik op tabblad Details
Kies Hardware-id's uit het keuzemenu Eigenschap (voorbeeld van engelse versie van Windows in bijlage 1).
Noem ons de meest uitgebreide hardware-id die je tegenkomt. Kun je ook kopiëren naar het klembord bij Vista, Windows 7, Windows 8 (zie bijlage 2) zodat je het ergens kunt plakken (in je nieuwe bericht op het forum, bijvoorbeeld).

Tijs.

Bijlagen

• hardware-id.JPG
    hardware-id.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 172
  • hardware-id-kopieren.JPG
    hardware-id-kopieren.JPG
    32,2 KB · Weergaven: 155
Laatst bewerkt:
PCI\VEN_1814&DEV_5390&SUBSYS_11551A3B&REV_00
PCI\VEN_1814&DEV_5390&SUBSYS_11551A3B
PCI\VEN_1814&DEV_5390&CC_028000
PCI\VEN_1814&DEV_5390&CC_0280

Bedankt voor je uitleg!

Dat zijn dezelfde hardware id's die ik noemde. Heb je wel de tweede driver op die pagina gedownload, dus die (na downloaden) als bestandsnaam heeft:
IS_STA_RT2860_D-5.0.3.0_VA-5.0.3.0_W7-5.0.5.0_W8-5.0.5.0_RU-5.0.4.0_112912_1.5.24.0WP_Free.exe

Ik ben nu zelf even die driver aan het downloaden en ga kijken of ze inderdaad zouden moeten passen op de hardware.
EDIT: Het zou inderdaad de juiste driver moeten zijn. Kijk dus na of je wel de juiste driver had gedownload, zie eerste paragraaf hierboven.
EDIT2: De driver zónder installatieprogramma die je via Apparaatbeheer zou kunnen installeren in het apparaat met uitroepteken staat hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zal m nog eens downloaden. Het is inderdaad die tweede die ik heb gedownload met de door jou aangegeven bestandsnaam.
Bij mijn apparaatbeheer en dan Netwerkadapters had ik staan:
-802.11n wireless LAN Card
-Atheros AR8151 PCI-E Gigabit ethernet Controller (NDIS 6.20)
-Microsoft Virtual WIFI miniport adapter

Nu staat Microsoft virtual wifi miniport adapter er niet meer bij... en bij 802.11n wireless lan card staat een uitroepteken...

Nu staat er:
-

Naamloos.jpgSorry, dat laatste uit mijn vorige bericht moest weg: nu staat er: -

Ik heb het opnieuw geinstalleerd maar nu staat er rechtsonderin mn beeldscherm een zwart tekentje met een zwart kruis erdoorheen.

a. Heb je wireless wel ingeschakeld? Op veel laptops moet je dat eerst doen met een schuifje of toetscombinatie
b. Ik heb (zie mijn vorige posting bij EDIT2, later toegevoegd) de driver zónder installatieprogramma erbij gezet. Als aanzetten al gebeurd is (zie a.) dan eens proberen via Apparaatbeheer die driver te installeren, via rechtsklikken op die 802.11n Wireless Lan Card en dan kiezen voor Stuurprogramma bijwerken (of zoiets).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan