slechts 256 kleuren - hoe meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcongevoelig

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Heb recent win98 op m'n pc moeten zetten omdat ik winxp er niet meer op kreeg.
mijn scherm laat nu heel onscherp alles zien. Vooral ook op internet e.d..
Moet ik nou een driver zoeken voor de grafische kaart of voor de monitor? Ik heb het al geprobeerd met beide, maar ben nog niet veel wijzer.
AIDA geeft als info:
Video Adapter Eigenschappen
Apparaatbeschrijving RAGE PRO TURBO AGP 2X
en:
Monitor Naam Dell D1025HE
Monitor ID DEL6124
Model DELL D1025HE

Als iemand weet welke drv het moet zijn is dat natuurlijk helemaal goed.

Je hebt in ieder geval de driver van de grafische kaart nodig, de monitor misschien, maar niet altijd. Zaten er geen drivers (cd's) bij de (Dell?) PC?

[Merci Koelman, de links zijn me bekend. Was er ook al geweest. Nu toch nog maar er terug geweest. Een paar bestanden gedownload, maar installeren ervan leidt niet tot oplossing. Ik krijg hoogstens: 16 of 16-bits of 32-bits of 256 kleuren. En daarmee blijft de beeldkwaliteit slecht. Alsof er zo'n pincode-beschermingslaagje overheen gezet is. Dus slecht leesbaar.

Zijn er in apparaatbeheer ook apparaten zichtbaar die niet goed geïnstalleerd zijn (geel uitroepteken of rood kruisje)?

maar er staat verder niks op het systeem zelf? (geen stickertje achterop)

Wat je ook nog kunt doen is het programma AIDA32 of Everest home edition gebruiken (die zullen je heel wat systeeminfo geven)

Hallo

Wat bij mij vraagtekens oproept is :

Quote "
Heb recent win98 op m'n pc moeten zetten omdat ik winxp er niet meer op kreeg.
mijn scherm laat nu heel onscherp alles zien. Vooral ook op internet e.d.. "

Waarom werkt x.p. niet meer ?????

Zijn er eventuele foutmeldingen ????

En ...

Quote "

Ik krijg hoogstens: 16 of 16-bits of 32-bits of 256 kleuren. En daarmee blijft de beeldkwaliteit slecht. Alsof er zo'n pincode-beschermingslaagje overheen gezet is. Dus slecht leesbaar. "

32 bits , zou toch een ietsje deftig beeld moeten opleveren , tenzij de monitor zelf bye .... bye ... is .

Wat zegt DE "firma" zelf i.v.m. dit probleem ????

Peter

De juiste drivers nu bij Dell/ATi gedownload.
Daarbij heb ik nu begrepen dat 32-bits-kleuren overeenkomt met 16 miljoen kleuren. Deze had ik blijkbaar niet eerder uitgeprobeerd.

Er waren inderdaad nog 2 apparaten die niet hardwarematig gedetecteerd waren(suondblaster + dig. camera). Ook hersteld nu.

Conclusie: mijn beeldkwaliteit is nu weer oké.

Dank jullie wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan