Slechts 5gb na verwijderen partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouke P

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Gegroet :)

Ik heb heel wat pagina's met topics doorgezocht om te kijken of er al iemand is geweest met hetzelfde probleem als ik heb, maar ik ben bang dat ik er toch een nieuwe thread voor moet maken :P

Mijn harde schijf is een Western Digital Raptor (74g). Ik wilde met f-disk de bestaande partities verwijderen (nfts) maar dit leverde problemen op. Toen kwam ik via wat surfen op het programaatje Delpart.exe, waarmee ik vervolgens de partities heb verwijderd.

En verwijderd zijn ze! :D Wanneer ik nu F-Disk run, staat er dat m'n schijf 5gb heeft. Ik heb evengoed geprobeerd een 20gb primaire partitie aan te maken maar dat kan natuurlijk niet.

Ik had nog even de hoop dat het simpelweg aan de jumpers kon leggen maar volgens de manual heeft de jumper instelling alleen invloed op power management gedoe en is het eerder voor raid gedoe, wat ik niet gebruik.

Ik schrijf dit bericht nu vanaf een andere computer, de andere is compleet leeg en ik kan niets anders dan klooien met f-disk, maar ik ben bang dat ik daarmee niet veel verder kom. Mijn moederbord is overigens een Asus A8N-E. Elke tip is welkom! :)

Laatst bewerkt:
Heb je toch wel wat gemist, dat je met deze partitiemanager alles kunt doen wat je wilt, de ISO branden als IMAGE en ermee opstarten, na tig keer enteren, krijg je een prachtige gui.

Gebruik je nu fdisk of f-disk?

Kijk er eens aan :)

In deze computer zit geen brander, dus daarom vraag ik eerst even: is dat programmaatje uitvoerbaar in DOS? Aangezien ik geen windows heb op het moment. Zo ja ga ik m'n brander maar ff wisselen van computer hehe.

Het was fdisk trouwens, mijn fout.

Dan dien je met fdisk /mbr te beginnen, rebooten en daarna alle NON-DOS partities te verwijderen.

Dat is nu net mijn probleem :(

Er zijn geen partities te zien in fdisk.

Hmm even terzijde, het enige programaatje dat ik nu gebruik is fdisk. Iets wat op mbr lijkt kan ik niet vinden. Het enige wat ik van mbr weet is dat het een deel van je harde schijf is :D Maar is het ook een programma dat ik kan gebruiken ofzo? Naja het heeft vast niets met mijn probleem te maken maar goed je weet maar nooit.

Ik ben trouwens ook als een kip zonder kop je instructies letterlijk gaan opvolgen; fdisk /mbr [enter] getypt en daarna gereboot. Nou ja dat bedoelde je misschien niet, maar het hielp in ieder geval ook niet hehe

Laatst bewerkt:
Bedoel je Gparted? Ik vroeg of die in DOS werkte en toen zei je dat ik dan maar fdisk / mbr moest proberen :P

Maar! Ik ben met mijn stomme hoofd vergeten de cd-rom van western digital, Data Lifeguard Tools te proberen... Ik had niet gedacht dat die zou werken, maar hij werkte wel als ik ermee bootte.

Ik heb dit net gedaan, partities gemaakt enz. Maar het enige probleem van Data Lifeguard Tools is dat ie geen opties geeft wat betreft stationnummers :( Ik maakte als eerste partitie, een van 20gb NTFS aan, toen een van 2gb Fat32 en daarna de rest (52gb) NTFS. De eerste partitie zou C: moeten zijn voor windows en programma's. De 2e voor swap en de laatse voor downloads en films etc.
Toen ik in Fdisk checkte hoe het was gelukt, was de 2gb partitie als C: aangewezen en de anderen hadden nog geen stationsnummer. Nu neem ik aan dat ie de enige fat32 partitie als C: heeft gekozen en dat ie de NTFS partities niet goed kon lezen in DOS. Ik heb daarom opnieuw partities aangemaakt met Data Lifeguard Tools, maar nu alles in FAT 32. Ik ben van plan om zodra Windows XP er op staat, te converteren naar NTFS. Is dit een goed plan?

Mijn excuses dat ik niet eerder aan Data Lifeguard Tools heb gedacht :confused:

Het probleem is opgelost, ik ben nu bezig XP te installeren :)

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan