sleep() functie voor cronjob script

Status
Niet open voor verdere reacties.

5blabla5

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Ik heb laatst wat gelezen over de functie sleep() in php, dat ie het script vertraagd enzo. Nu dacht ik dat de sleep functie misschien een goede oplossing zou zijn voor het vervangen van cronjobs (aangezien niet elke server dit ondersteund). Een script berekent de tijd tussen de ene en de andere taak, en laat zichzelf slapen. Zodra het slapen is afgelopen, activeert het script een ander script (de job).

Ik wil natuurlijk geen script maken wat erg veel van de server vereist, of onveilig is, of gewoon niet goed is. Dus is sleep een goede toepassing hiervoor? Want zelf heb ik een server die geen cronjobs ondersteund :confused:

Nee, geen optie. Vreet geheugen.

Voor cronjob moet je php.ini bekijken
en vanaf een andere site lijkt mij niet veilig je moet dan al een trigger maken die geen enkel gevaarlijke actie kan doen.stel je maakt een trigger clearcach en iemand komt op het idee om dat scriptje aan te sturen of laten we zeggen een zoekrobot blijft er op rammen dus toch effe bekijken.

Het is ook maar een idee, ik weet niet waar hij hem voor wilt gebruiken.
En als je hem een php file laat aansturen en je zend een variabel mee, dan scherm je het al weer een beetje af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan