• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slepen in zichtbare cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bomseler

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
53
Beste forumgebruikers,

Ik heb een vraag m.b.t. het slepen van cellen in excel.

Ik probeer uit te zoeken hoek ik cellen met de muis kan verslepen zonder dat deze in een bepaalde kolom terecht komen.

Voorbeeld:
Ik selecteer A1:'D1, deze sleep ik 3 cellen naar rechts (D1:G1). Kolom F bevat een waarde die ik over wil slaan, dus de cellen van A1:'D1 moeten uiteindelijk in de cellen D1,E1,G1 en H1 komen te staan.

Nu probeer ik dit te doen door kolom F te verbergen maar dan sleep ik alsnog de cellen hierin. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Het is lastig om dit middels een vb bestand te laten zien.



Alvast hartelijk dank.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, dit kan niet! Je zal in tweeën moeten slepen vrees ik. Öf je moet je bronbereik ook voorzien van een verborgen kolom zodat beide bereiken weer gelijk zijn.
 
Met wat hulp heb ik het kunnen oplossen met een vba code:

Code:
Sub opschuiven_planning()

'werkt alleen voor opschuiven naar rechts

Dim rc, c As Range, i As Long, j As Long
Dim x As Long

x = InputBox("Voer het aantal kolommen in dat op moet schuiven:")
Set c = Selection

For i = 1 To c.Rows.Count
  For j = c.Columns.Count To 1 Step -1
   With Cells(c.Rows(i).Row, c.Cells(j).Column)
    If .Value <> "" Then
     rc = Application.Match(False, Range(Cells(2, c.Columns(j).Column + x), "it2"), 0)
      If Not IsError(rc) Then
        .Offset(, rc + x - 1) = Cells(c.Rows(i).Row, c.Cells(j).Column).Value
        .ClearContents
      End If
    End If
   End With
  Next j
Next i
  

End Sub

Evengoed bedankt.
 
Goed om je geplaatste vraag met het antwoord op 6 maart 2018 nog eens op te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan