Slepen naar tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Met een tool kun je tabbladen in W10 File Explorer aanbrengen. Nu open je een aantal mappen, dat zijn dan de tabbladen. Kun je dan ook daar de bestanden heen slepen/kopiëren/verplaatsen?

Het tool dat je noemt ken ik niet, maar in Windows 11 is dat standaard.
Windows 10 heeft die mogelijkheid inderdaad nog niet.

Ja, in W11 gekeken, maar omdat ik daar het klassieke lint heb, is die optie verdwenen. Voor W10 was die eerst in de Store gratis maar nu betaald. Nu gratis onder files.community te downloaden (nog niet gedaan).

Helaas kun je een bestand niet kopiëren met RMK (keuze maken) slepen naar een ander tabblad. Wel verplaatsen. Kopiëren moet je met kopiëren en plakken doen. Verder wel een mooi gestileerd/modern geheel.

Laatst bewerkt:
files.community
Het is wel de slechtste naam die je ooit kunt kiezen voor een programma/software. Met Google kun je helemaal niets beginnen want die begrijpt niet dat er ook een programma bestaat dat Files heet. Altijd wordt je dan verwezen naar de File Explorer van Windows. Onbegrijpelijk en oerdom dat de ontwikkelaars dat niet in de gaten hebben!👿

Ik kan de map niet vinden waar het geïnstalleerd staat. Normaal > Eigenschappen en je weet de locatie. Ik moet naar AppThemeFontFamily instelling.

Gevonden onder > Instellingen > Geavanceerd > Bewerk instellingenbestand.
Nu eerst kijken wat ik daar moet invullen.

Ik zien in die screenshots van Explorer++ helemaal geen tabs.

Laatst bewerkt:
De Files app is ook niet gratis.
Het is een app, dat is anders dan een standaard programma.
Druk op Windows+R en tik: shell:appsfolder
Dan zie je o.a. alle apps.

Laatst bewerkt:
Het is wel gratis, iets van classic kiezen, ik ben gewoon doorgegaan met wat op het scherm aangeboden werd, niets betaald!

Klopt.
Wellicht gratis als je hem niet via de Microsoft Store download.
Files.jpg

Laatst bewerkt:
Beide programma's vallen mij tegen. Eén map openen met die explorers lukt maar bij een tweede map krijg ik die optie niet aangeboden. Dat blijft prutsen en kost veel tijd. Bij Files krijg je of kopiëren of verplaatsen, dus niet beide. Je moet een keuze krijgen zoals in Windows Explorer. Dus ik blijf maar via Navigatievenster werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan