sleutel veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjoerd1981
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Hallo

Ik wil in regedit een sleutel veranderen..maar dan moet ik een reg bestandje maken met kladblok.
Ja kan er natuurlijk ook via regedit naar toegaan maar met een bestandje gaat het een stuk sneller.

Het reg bestandje moet verwijzen naar HKEY_CURRENT_USSER
SOFTWARE
MICROSOFT
INTERNETEXPLORE
MAIN

En dan in MAIN naar Windows Title.

Wil dus een bestandje maken als ik daar opdruk dat er dan komt te staan SJOERD.

Iemand enig idéé hoe ik dat moet maken

Alvast bedankt Sjoerd:o

met een batch file misschien?

eens kijken of dat kan... stay tuned :)

[edit] hm nee lukt nog niet tot nu toe... [/edit]

Laatst bewerkt:
vinnie

Ja meschien met een bat file maar ja moet wel weten wat ik er in moet zetten....heb wel bij andere voorbeelden gekeken maar helaas is me ook nog niet gelukt..
maar iedergeval alvast bedankt voor de moeite:thumb:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

"Window Title"="sjoerd"

wel een reg bestand van gemaakt staat nu sjoerd als ik dat nu veranderd dan hoef ik alleen ff er op te drukken en het komt boven me internetbalk te staan.

Weet niet of het ook bij 98 of zo werkt want heb momenteel geen 98 PC bij de hand maar bij XP doet die het prima.

gr sjoerd

Is dat zo die titel:

Helpmij.nl Forum - Microsoft Internet Explorer

Wil je dat dan veranderen in:

Helpmij.nl Forum - Sjoerd

Bedoel je dat?

eh... ik wil het ook veranderen, hoe heb je dat nou precies gedaan? ik snap het niet helemaal wat je hierboven hebt neergezet (ik heb XP Home)
:( :( :(

Kijk als ik nu een site open dan komt er dit bij te staan vindt het wel geinig..zie bijlagen en PIJL

Bijlagen

• sjoerd.jpg
    sjoerd.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 58
haha:)

wat is de extensie van zo'n sleutel?

Ik heb nu in een kladblokdocument:

Windows Registry Editor Version 5.1

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

"Window Title"="Joren"

Is dat goed? En hoe moet ik hem dan opslaan?

Spybot S&D op de puter??
Wanneer je in spybot advanced mode inschakeld en dan naar Tools/IE tweaks gaat kan je de Window Title voor jezelf of alle gebruikers naar behoeven veranderen..
:)

ga naar start -> uitvoeren en typ daar regedit in.

blader in dat venster naar HKEY_CURRENT_USER dan Software -> Microsoft -> Internet Explorer -> Main kijk daar of je daar de sleutel(in het rechterstuk van het venster) Window Title ziet staan...

zoja, dubbelklik erop en wijzig het naar jouw smaak(de Waardegegevens)
zonee, rechtermuisknop aan de rechterkant van het venster, nieuw -> tekenreekswaarde -> Window Title
die wordt dan aangemaakt, dubbelklik erop en vul dan bij Waardegegevens in wat jij wilt.

Bij windows XP bestaat die sleutel niet en zal je een ander moeten hebben of zelf aanmaken (maar ik weet niet of dit werkt).

De extentie van een registersleutel is trouwens .reg

ja opslaan en dan even mapopties weergave even aanvinken Extensies van bekende bestandstypen verbergen uitvinken...en dan dat txt bestand txt weghalen en daar REG neerzetten en dan moet die het oden als je er opdrukt...bij mij doet die het 100%

gr sjoerd

have fun vind hem wel leuk:thumb:

Ga nu ff kijken bij iemand of dat ook wil op 98

gr sjoerd

Pas wel op met het zelf maken van registerbestandjes, voor je het weet mol je iets ;).

Registerbestanden eindigen inderdaad altijd op .REG en kun je simpel maken met kladblok.

En de titelbar is inderdaad aan te passen met zo'n file-tje maar wellicht zijn programma's als TweakUI handiger :).

ik weet het... ik heb van te voren ook een Systeemherstelpunt gemaakt, voor de zekerheid!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan