sleutelkolom verbergen verschijnt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeppelin

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2013
Als ik de wizard keuzelijst met invoervak gebruik en "een record in het formulier opzoeken op basis van de waarde die geselecteerd is in de keuzelijst met invoervak " selecteer, dan verschijnt in de volgende stap "sleutelkolom verbergen(aanbevolen)" niet. Als de wizard doorlopen is werk dit niet. Weet iemand hoe het komt dat "sleutelkolom verbergen" niet verschijnt. Ik vermoed dat daarom de keuzelijst niet werkt in mijn formulier.

Als die optie niet verschijnt in de wizard, is er vermoedelijk geen sleutelveld om te verbergen. Overigens is die optie niet zo heel spannend; het enige dat hij doet is de breedte van de kolom instellen op 0cm. En dat kan je makkelijk zelf ook intypen.

Welkom op Helpmij.nl. :)

Ik heb van jou vraag een eigen vraag gemaakt. Je plaatste deze in een topic van iemand anders, wat niet toegestaan is. Tevens was de topic van 2009, dus al heel lang niet actueel meer.

Bedankt voor de reactie. Ik vind niet terug waar ik een eigen vraag kan posten, vandaar mijn reactie op een bestaande vraag.

Toch nog even een reactie op mijn vraag. Er is wel degelijk een sleutelveld. Ik heb al vaak een vervolgkeuzelijst gemaakt welke gebruikt wordt om naar een bepaalde record te gaan in een formulier. Dit werkte altijd goed. Maar nu dus niet. Als ik een record kies in de vervolgkeuzelijst, dan springt deze naar de foute record. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het niet aanwezig zijn van 'sleutelveld verbergen' in de wizard.

De knop <Nieuwe vraag plaatsen> is zo'n beetje de grootste (en eerste) knop die je ziet als je het Access forum opent Wellicht is computeren met een zonnebril toch niet zo handig :cool:
Ik zou zeggen: post de SQL van de keuzelijst, dat kijkt wat makkelijker. Nu is het wel heel erg gissen.

Ok, heb het gevonden. Sorry, ben nog maar een beginneling. Mijn probleem is ondertussen opgelost. Heb gewoon een copie gemaakt vanuit VBa-venster van een formulier waar de keuzelijst wel werkte. Ben maar een amateurke, maar 't werkt!

grten en toch bedankt!

Zal toch door die zonnebril komen dat je verkeerd hebt gekopieerd :)
Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten. Da's ook een knop bovenin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan