Sleutelplan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepino64

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Berichten
6
Hallo,
Als toekomstig verantwoordelijke voor een sleutelplan, had ik het idee om iets dergelijks in Access bij te houden.
Ik wil als beheerder een aantal gebouwverantwoordelijken mits bepaalde bevoegdheden toegang kunnen geven tot sleutels (die dan misschien onderverdeeld zijn in een aantal categorieën).
Misschien een vrij simpel gegeven voor jullie, maar kan iemand mij een beetje op weg helpen ?
 
Dat klinkt niet zo moeilijk: maak een tabel met sleutelbeheerders, een tabel met sleutels, en een koppeltabel met Beheerder-Sleutel. Koppel deze drie tabellen aan elkaar, en gebruik een formulier op basis van de koppeltabel, waarin je met keuzelijsten beheerders en sleutels aan elkaar koppelt.
 
Ik ben al een beetje verder gekomen ... alleen zou ik nu op basis van een bepaalde bevoegdheid sleutels willen toekennen. En dat lukt me niet.
Wél heb ik het voor elkaar gekregen dat elke sleutelverantwoordelijke een aantal users kan hebben, maar die kunnen in principe elke sleutel toegekend krijgen, en dat is niet de bedoeling. Dit moet echt samenhangen met de bevoegdheid die zo'n user heeft.
Plus (bijkomende moeilijkheid) dat zo'n sleutelverantwoordelijke ook zélf een bepaalde bevoegdheid heeft en afhankelijk daarvan ook meer of minder sleutels mag toekennen.
Zucht ...
 

Bijlagen

  • Sleutelplan Copy.zip
    42,2 KB · Weergaven: 210
@Pepino64,

Tip: Bouw eerst je tabelstructuur op voordat je begint met querys, formulieren en/of rapporten.

De relaties in je tabellen kloppen nog niet. Open de tabel "Sleutelverantwoordelijkheden" maar eens. Je krijgt dan een PopUp scherm met de vraag een parameterwaarde op te geven voor de "Bevoegdheid.ID". Dat veld bestaat nl. niet (meer) omdat je de naam kennelijk gewijzigd hebt in IDBevoegdheid. In je tabel "Sleutelverantwoordelijkheden" wordt nog wel verwezen naar de oude veldnaam. Zie veld "Bevoegdheid" links onderaan tabblad "Opzoeken". Ook deze verwijzing zou ik niet in je tabel doen. Corrigeer eerst de fouten in je tabelstructuur, zou ik zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan