sleutelprobleem in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

John99

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Ik heb een tabel in access waarin adressen staan van leraren en leerlingen.
Ik heb een tabel waarin zowel het adres-id van de leraar als van de leerling voorkomt.
Nu wil ik een rapport opbouwen waarin per regel de naam van de leraar en de naam van de leerling voorkomt.
Alleen access ziet 2x de naam van de leraar. Hoe kan ik en de naam van de leraar en van de leerling daarin krijgen ?

Ik heb wel de querynotatie in het rapport staan, waarbij als ik op uitvoeren klik wel de juiste gegevens zie. Daar heb ik in de relaties Adres en Adres_1 gekoppeld. Maar in het rapport kan ik geen Adres_1 vinden om in een veld neer te zetten.
Wie heeft een simpele oplossing ?

Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal hoe je de boel hebt ingericht, maar ik neem aan dat je adressentabel naast de NAW gegevens ook een veld bevat met Status. Bijvoorbeeld een keuzelijst met Docent, Student, Medewerker etc. En je hebt, als je alles in één tabel zet, ook nog een veld DocentID nodig waarin je per leerling de DocentID invult. En op basis daarvan kun je die query en het rapport wel maken.
Iets anders wordt het als een student meerdere docenten kan hebben, een situatie die natuurlijk niet ongewoon is in het onderwijs. Of dat studenten meerdere jaren over een studie doen. In dat geval heb je een hele andere constructie nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan