• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sleutelregistratie met dropdownlist

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwtzsb

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
62
Wie kan mij helpen bij deze gecompliceerde (tenminste voor mij....) vraag?

In het bestand staat duidelijk het probleem.
 

Bijlagen

  • voorbeeld sleutels.xls
    23 KB · Weergaven: 532
Indien je een nummer intoetst, dan wordt de dropdownlijst aangepast.
Door het kiezen van een naam uit de dropdownlijst, worden de achtergelegen cellen gevuld met de bijbehorende gegevens.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Super....maar.... hoe heb je dat gedaan?

Indien je een nummer intoetst, dan wordt de dropdownlijst aangepast.
Door het kiezen van een naam uit de dropdownlijst, worden de achtergelegen cellen gevuld met de bijbehorende gegevens.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Geachte, aangezien er dubbele waarden voorkomen in je zoekbereik zal je ofwel de namen moeten aanpassen of anders moeten zoeken op meerdere criteria.Zoals het nu is ga je bij Vert.Zoeken verkeerde informatie krijgen bv bij selecteren sleutel 3 Klaas/Directie ga je de informatie krijgen van Sleutel 1 Klaas/Kantine(niet de bedoeling denk ik). Gelijkaardig bij Inval (komt drie maal voor)

Mvg

Rudi
 
Geachte, aangezien er dubbele waarden voorkomen in je zoekbereik zal je ofwel de namen moeten aanpassen of anders moeten zoeken op meerdere criteria.Zoals het nu is ga je bij Vert.Zoeken verkeerde informatie krijgen bv bij selecteren sleutel 3 Klaas/Directie ga je de informatie krijgen van Sleutel 1 Klaas/Kantine(niet de bedoeling denk ik). Gelijkaardig bij Inval (komt drie maal voor)

Mvg

Rudi

Inderdaad. Hartelijk dank voor je opmerking. (even zoete broodjes bakken:p)
Ik heb de fout hersteld.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoe heb je dit nou gedaan?

Excuses voor de late reactie.
In bijgevoegd bestand zit een verbeterde versie (met dank aan Rudi) en een uitleg.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Beste Roncancio, uiteraard was mijn opmerking niet voor jou bedoeld :p maar eerder om TS er attent op te maken dat hij sowieso problemen zou krijgen.
Toch sympathiek dat je zo snel gereageerd hebt om hem een passende oplossing te bieden:thumb:
Keep up the good works.

Mvg

Rudi
 
Beste Roncancio, uiteraard was mijn opmerking niet voor jou bedoeld :p maar eerder om TS er attent op te maken dat hij sowieso problemen zou krijgen.
Toch sympathiek dat je zo snel gereageerd hebt om hem een passende oplossing te bieden:thumb:
Keep up the good works.

Mvg

Rudi

Het is altijd goed om (door jezelf of door anderen) kritisch naar je werk te laten kijken.
Ook voor jou: ga zo door!:thumb::thumb:

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan