Sleuteltjes wel of niet te zien na activatie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Als je Windows XP hebt geactiveerd, staan die sleuteltjes (Windows activeren) er dan nog wel of niet in Systeemwerkset? (te zien via Start/Alle programma's/Bureau-accesoires/Systeemwerkset) Ik zat vanmorgen in het Logboek te kijken en tot mijn grote schrik zag ik dat er al 2 meldingen waren dat mijn Windows XP (Home SP1) over 30 dagen verloopt. En dat terwijl ik sinds de installatie in juli '03 niets in de pc heb veranderd. Deze oplossing hielp niet: Klik rechts op deze computer en kies voor beheren. Dan klik je op het plusje voor lokale gebruikers en groepen. < dat laatste zie ik niet staan. Heb ca. 1 1/2 uur met MS aan de telefoon gehangen om de hele bubs in Veilige Modus en in het register weer helemaal op te bouwen qua activatie. Prima service daar trouwens! Anyway, heb weer ff naar MS teruggebeld, zij zeggen dat het normaal is dat die sleuteltjes daar nog staan zoals hierboven beschreven. Je moet je alleen zorgen maken als je ze ziet naast de tijdklok of bij het opstarten en dan het activatiescherm te zien krijgt. Mijn pc-maat heeft ze daar niet meer sinds de activatie. Hoe zit dat nou eigenlijk? :confused:

Volgens mij hebben ze gelijk.. als ze daar bij je klok staan moet je je zorgen gaan maken.. :D

verder staat je activatieoptie ALTIJD in je systeemwerkset. maar als je er op klikt dan zal je zien dat er staat windows is al geactiveerd

Jippie! Bedankt, weer een kopzorg minder, jullie willen niet weten hoe ik allerlei dll-en, regjes en weet ik wat moest invoeren/typen éénhandig met een telefoon aan één oor, pfffft. Heeft iemand dat wel eens meegemaakt? MS wist ook de oorzaak niet als je niets heb veranderd en een legale XP gebruikt. (dan heeft pc-maat vermoedelijk een probleem)

Heb je er upgrades opstaan kan dit je nog helpen!

Heeft u een origineel exemplaar of licentie van Windows XP gekocht, en wilt u graag alles behouden zoals het nu is en ook nog alle updates en Service Packs installeren, dan is onderstaande uitleg, voor u van toepassing. Het bericht is gebasseerd op een Engelstalig artikel van Microsoft. Let op: maak altijd eerst een herstelpunt als in het Windows register wijzigen gaat doorvoeren. Ga daarna als volgt te werk:

1. Start - Uitvoeren - typ: regedit - OK.
2. Ga stap voor stap door het register naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents.
3. Druk met de rechter muisknop op OOBETimer en kies voor Wijzigen.
4. Zet de cursor neer in het vlak en druk op een willekeurige toets om deze waarde aan te passen.
5. Druk op OK. (Windows XP is gedeactiveerd.)
6. Start - Uitvoeren - typ: %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a - OK.
7. Selecteer: Ja, ik wil Windows telefonisch met behulp van medewerker klantenservice registreren.

8. Druk op Volgende.
9. Druk op Productcode wijzigen.
10. Vul bij Nieuwe sleutel het nieuwe serienummer in.

11. Druk op Bijwerken.
12. Druk op Herinner mij later.
13. Herstart de Computer.
14. Start - Uitvoeren - typ: %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a - OK.
15. Druk op OK als uw de tekst "Windows is al geactiveerd. Klik OK om dit venster te sluiten." ziet staan herhaal anders het gehele procces nogmaals.
16. Installeer de service Pack die er beschikbaar is.

Bellen is niet nodig, na het aanpassen is windows XP weer geactiveerd, dit bellen geld alleen voor het activeren als je windows zou installeren.

Als na het installeren van een Service Pack Windows niet meer opnieuw opstart, klik dan op F8 als u de computer opstart, voor het bootscherm van Windows. Selecteer dan: Laatste bekende juiste configuratie(recente instellingen die werkten), en herhaal de procedure.

Bron. mandersonline

Heb geen upgrades. Ik heb met een dame van de activatie-code gebeld, we hebben eerst dit gedaan in Uitvoeren: oobe/msoobe /a via regedit, dan kom je in de activatiescherm en dat zegt, is al geactiveerd. Toen werd ik doorverwezen naar de technical support. De rest van je verhaal komt me vaag bekend voor aangezien ik dat, met vele variaties, manueel heb ingeklopt. Ook bedankt voor je reactie. :)

Geplaatst door gezina
Jippie! Bedankt, weer een kopzorg minder, jullie willen niet weten hoe ik allerlei dll-en, regjes en weet ik wat moest invoeren/typen éénhandig met een telefoon aan één oor, pfffft. Heeft iemand dat wel eens meegemaakt?
Ja. Ik heb een tijd geleden zelfs tweemaal zeer lang getelefoneerd met Microsoft (vanuit Frankrijk!). Uiteraard moest ik op een gegeven moment ook nog 'nodig'. Vreselijk!
Sinds mijn nieuwe pc en / of SPII heb ik nooit meer een probleem met Windows. (Nu ff rennen naar een stuk ongeverfd hout!)

@ Dick Borstlap, wat zal je een vette tel. rekening hebben ontvangen, nog mazzel dat het geen 0900-nummer is.

@ Virtuosa, schijnt dat het met voorgebakken pc's zoals een Dell, een Compaq < heeft pc-maat, misschien ietsje anders is, volgens MS dan, dat wisten ze overigens niet zeker. Ik zie bij systeem dat zulks bij jou niet het geval is, dus ook een beetje vreemd.

Ik zet de vraag op opgelost, thnx all! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan