sleutelveld overbrengen in nieuw formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalhammer500

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Hallo,

Ik heb een database voor een youtube achtige website. Daarop heb ik een formulier om de media te bekijken. Ik heb daarop een subformulier gemaakt om de verschillende reacties te bekijken.
Maar op hetzelfde formulier zou ik een knop willen hebben die een nieuw formulier opent om een nieuwe reactie te geven op de media die open stond in het eerste formulier.
Ik heb al een knop gemaakt om een nieuw formulier te openenen, dat nieuwe formulier om een nieuwe reactie te geven is ook al gemaakt. Maar als ik nu op die knop druk en een nieuwe reactie geef vraagt acces achter het sleutelveld.
(Het eerste formulier is gebaseert op een querry met alle media, het tweede formulier op een querry met alle reacties. Het sleutelveld dat access vraagt is dus de waarde van de primaire sleutel van de mediatabel. Deze staat in de querry. Dit moet waarschijnlijk via de vba code achter de knop gedaan worden, maar ik ken niet veel van vba)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Dank bij voorbaat.

gevonden hoe ik de sleutel kan opslaan

Ik heb ontertss gevonden hoe ik het sleutelveld uit het eerste formulier kan opslaan.
Nu moet ik enkel nog een manier vinden om deze waarde in het veld in te vullen.
Ik heb dit geprobeerd, maar ik krijg de error dat hij het veld niet kan vinden. Ik heb geen schrijffouten in de naam van het veld. Het veld staat onzichtbaar op het formulier.
Iemand een idee wat mijn fout kan zijn?

Code:
Private Sub Nieuwe_reactie_geven_Click()
On Error GoTo Err_Nieuwe_reactie_geven_Click

Dim sleutel As Variant
    sleutel = Trim(Me!medNR)

Dim stDocName As String
    Dim stLinkCriteria As String
    stDocName = "FRM_REACTIETOEVOEGEN"
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
    DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Me!reaMEDNR = sleutel                             'dit werkt niet

MsgBox sleutel

Exit_Nieuwe_reactie_geven_Click:
    Exit Sub

Err_Nieuwe_reactie_geven_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Nieuwe_reactie_geven_Click

End Sub

(die msgbox staat er om de waarde van sleutel te controleren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan