Sli 8800 Gts + 8600 Gts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twanj

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Hallo,

Ik heb nu een Asus 8800 GTS in mijn computer zitten, en ik had eerst een tijdelijke MSI 8600 GTS. Nu wil ik deze samen in SLI zetten alleen weet ik niet of dit werkt (2 verschillende videokaarten) en wat ik hier mee win. Want die 8600 gts ligt boven te verrotten.
Mijn verdere spec's
Core 2 duo 2.66 GHZ (overclockt naar 2.8 :p)
3 gb ddr 2 Geheugen
430 Watt Cool master voeding ( hier zit mijn probleem)

Heb ik genoeg aan deze voeding ? en wat gebeurd er als ik te weinig voeding heb en het toch probeer ?

Groeten Twan

Volgensmij gaat 2 verschillende kaarten niet samen in SLI.

Wikipedia zei:
Met SLI is het mogelijk om de grafische rekenkracht van een computer ongeveer te verdubbelen enkel en alleen door een extra videokaart aan het systeem toe te voegen. Een SLI-videokaart kan zowel alleen werken als samen met een andere SLI-videokaart, het is dus mogelijk om een eerste SLI-kaart te kopen en dan later nog één bij te kopen. Vereiste is wel dat de twee kaarten identiek aan elkaar zijn, zowel qua core als qua geheugen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface

Uhm, iemand in mijn klas was er bijna zeker van dat dit ging. (omdat het van de zelfde 8 serie is)

nou die gene heeft het dan even flink mis, dit gaat dus echt niet samen hoor;)
het moet altijd de zelfde kaart zijn:thumb:

deze 2 kunnen niet in sli draaien je moet de zelfde chip er op moeten zitten.
voorbeeld
2x8600 of 2x 8800 maar verschilende niet.

Dit kan dus gewoon wel, want heb het namelijk nog is na gevraagd en alles werkt. (de computer vind mijn 8600 gts en heb in totaal nu 512 mb ddr 3 alleen moet ik nog drivers ofzo installeren ? of iets in mijn bios veranderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan