SLi CrossFire

• Onderwerp starter Onderwerp starter G4M3R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik wil een moederbord gaan kopen met een SLi/CrossFire optie, nu vraag ik me alleen af welke kaarten geschikt zijn voor deze functie, welke kaarten zijn geschikt hiervoor of is het beter om een single 8800 GTX te kopen?

Laatst bewerkt:
Crossfire is voor ATI/AMD kaarten en SLI voor NVidia. De technologie is globaal hetzelfde, namelijk het koppelen van meerdere grafische kaarten om een betere prestatie te krijgen.

Als ik jou was, dan zou ik voor SLI gaan (NVidia) en dan 2x een 8800 GT kopen. Is hartstikke snel en lekker 'goedkoop'. Zie PCM van januari 2008 (nr.1) voor een vergelijkende test. Hier vind je ook meer info over Crossfire en SLI. Aanrader! :thumb:

Dat van CrossFire/SLi wist ik wel, maar is SLi beter dan CrossFire of maakt het verder niet veel uit?

Ter vergelijking (komt uit de PCM): 2x een 8800GT kost samen 540 euro, terwijl een enkele 8800GTX 650 euro kost.
En het mooie is, dat uit de test van PCM blijkt dat een enkele 8800GT in sommige resoluties (en uiteraard afhankelijk van de applicatie cq het spel) al bijna net zo snel is als een 8800GTX...

Dat is wel mooi, maar even bij de mycom gekeken, daar heb je 2 type kaarten, de GT met 600 en 1800 Mhz en een andere met 1800 Mhz en 900 Mhz (Geheugen en core snelheid omgedraaid) welke is in dit geval beter?

Dat van CrossFire/SLi wist ik wel, maar is SLi beter dan CrossFire of maakt het verder niet veel uit?

Maakt niet zo veel uit. Je kiest een grafische kaart (HD ondersteuning, snelheid/prijs verhouding) en daarmee dus ook voor SLI of Crossfire.

Ok en waar kan ik deze 2 het beste kopen (goedkoopst)?

Dat is wel mooi, maar even bij de mycom gekeken, daar heb je 2 type kaarten, de GT met 600 en 1800 Mhz en een andere met 1800 Mhz en 900 Mhz (Geheugen en core snelheid omgedraaid) welke is in dit geval beter?

In PCM getestte versie heeft 600 MHz G92-Core en 1800 MHz Memory (en 1500 MHz Shader). geheugen is 256 Mb gddr3.

Waar koop ik deze kaarten het goedkoopst?

Ok en waar kan ik deze 2 het beste kopen (goedkoopst)?

Ik zou even op internet kijken en bij je lokale dealer. Laatstgenoemde geeft meer service (je kan er gewoon langs gaan; dus geen opsturen indien kapot, etc) dus dat mag bij mij altijd wat meer kosten. Is uiteindelijk je eigen afweging...
Sommige internet shops bleken achteraf niet goedkoop maar duurkoop. Maar dit is een heel andere onderwerp ;)

Haha dat ken ik wel ja, maar ik gok het er dan op dat ze het doen meestal maar als het 2 tientjes scheelt dan koop ik hem idd liever bij local dealer.

Ik weet het al, koop ze allebei wel bij de mycom lost het probleem op, zijn wel 239 per stuk maar goed, moet goedkomen, dan maar even wachten met een nieuw scherm :) super bedankt voor je reacties het is me nu helemaal duidelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan