sli?? en crossfire??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkkkillah

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
hallo,

ik ga over 1 kwartaal een pc kopen. ik ben nu alvast begonnen met het samenstellen.
nu heb ik 2000 euro om die pc te kopen. ik ga hem gebruiken als game pc en daarom wou ik

dus 2 videokaarten 8 gig geheugen, een goeie intel i7 processor, moederbord met ondersteuning voor deze hardware en de hardeschijf hoeft niet zo groot te zijn, 160 gig heb ik al genoeg aan. verder wil ik een aardig goedkope 5.1 geluidskaart en kast.

is dit allemaal haalbaar voor 2000 euro ?? of ga ik er dan duidelijk overheen.

mijn 2de vraag is: hoe werkt dat met sli en crossfire ik snap er niks van:confused: als iemand me dat uit kan leggen zal ik heel dankbaar zijn

ps. ik zal dit het liefste via alternate bestellen omdat ik zelf nog windows heb liggen en ik hem zelf inmekaar wil zetten

alvast bedankt voor jullie hulp!!:thumb:

Hoi,

Denk dat je voor dat geld wel kan slagen zal het probleem niet zijn
crossfire is de ati variant om minimaal 2 kaarten te laten samen werken
sli is de nvidia variant om minimaal 2 kaarten te laten samen werken.

Modag

Laatst bewerkt:
€2000,-- is zonder meer toereikend. SLI en Crossfire betekent niets meer en niets minder dan 2 videokaarten op 1 moederbord.
Zonder op dit moment naar de prijzen te hebben gekeken even een uit-het-hoofd-raminkje:

2x een snelle videokaart voor een honderd of 2,5 per stuk = 500
moederbord van ongeveer 175
processor van zo'n 200 tot 400
kast 100 euro
voeding 100 euro
geheugen 125 euro
overige : 400 euro (waaronder de hdd)

Je zit dan op net 1800 euro. De machine is dan nog niet helemaal compleet maar blijft nog ruim onder de 2000 euro.

Laatst bewerkt:
hallo,

bedankt voor jullie reacties!!
maar ik snap iets niet bij ati crossfire het is iets met masterkaart..... of is dat verleden tijd:o

Overigens gaan waarschijnlijk de I7 processors uit de handel, om vervangen te worden door de I5. Enkel het duurste I7 model blijft geloof ik nog.

Er zullen wel nieuwe i7-processors komen vermoed ik. Alleen dan veel duurder dan de i5-processors.

Een kwartaal is nog veel te ver in de toekomst kijken. Tegen die tijd zitten we rond de introductie van de i5. Dit zal echt gevolgen hebben.
AMD zal gedwongen worden om met snellere processors te komen.
De huidige AMD processors zullen goedkoper worden.
En de prestaties van de betaalbare i5's zullen dus rond de langzaamste i7 liggen. Als het allemaal klopt wat ze zeggen. Gewoon afwachten!

Voor 2000 euro kan je een mooi systeempje bouwen.

ok dus i7 zijn te duur ofzo?? dus daarom komen er goedkopere i5 processoren??

dus ik kan dus gewoon 2 ati videokaarten rond 250 euro kopen, ze in de pc stoppen, drivers installeren en spelen maar?

en nog iets... wat is eigenlijk het verschil met de intel core quad, i7 en i5

als je het goede moederbord hebt wel.

Maar zelfs bij een budget van 2000 euro moet je keuzes maken.
Maar kom tegem die tijd maar met een draadje.

Core quad bestaat niet. Je doelt op quadcore.
Je hebt nu nog (bij intel) socket 775 met Core 2 duo en quad core-processors
Sinds afgelopen najaar heb je de Core i7-processors, met andere moederborden. Dit was bedoelt voor de highendmarkt. Mensen die dus veel te besteden hebben.

Socket 775 zal in september vervangen worden door een nieuw moederbordvoetje, waar de core i5-processor op kan.

Dus je hebt dan bij intel 3 platforms (dus 3 verschillende moederborden met verschillende processorvoetjes).
Het oude socket 775.
Het nieuwe mainstram-socket i5
en highend i7.

Laatst bewerkt:
Een artikeltje over de 5 en 7 -> klik

Dit artikeltje is ook de moeite waard om even door te lezen. Volgens het artikel 'loopt' de 775 socket zeker nog een jaar door.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan