SLI of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsnielsniels

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Ik ben van plan een Asus 7800 GTX top ( ietsje overgeklokt )
te kopen. Dit samen met een Nemesis Elite :o behuizing en een PCI-e (??SLI??) mobo
Ik heb op het moment

Amd 3500 +
Corsair 2x512 mb
Ati X800 PRO(AGP)
A8V Deluxe
285 Watt voeding en nog zo een los ventilatoortje...

Ik ben van plan om meer dan 2 jaar met de 7800 GTX te gaan gamen :) , maar als ie dan ooit niet meer goed genoeg is , is het nu verstandig om SLI mobo te kopen , wat duurder is ? Over een jaar zal er waarschijnlijk een net zo dure vidk. op de markt komen , maar dan 2 keer zo goed. Dus dan lijkt het mij om een dan een goedkopere 7800 GTX er bij te kopen.

Kan ik nu een goedkoper moederbord zonder SLI kopen , en dan later een nieuwere vidk kopen? of later voor Dual gaan in SLI? Ik heb gehoord dat SLI niet alle games ondersteunt , en laat dat net t spel zijn wat je wilt spelen
:confused:

ps: is mijn voeding goed genoeg??

Zelf heb ik een Asus A8N-E mobo dit is zonder (SLI) en ben daar zeer te vreden over.

Maar ik zou zeker een ander voeding gaan nemen die 285Watt zal het niet lang uit houden:( je zal zeker naar een 450-500 Watt moeten gaan met een zeer goede 12Volt lijn (min..20A)om die 7800GTX te voeden.

En hier kan je even bereken hoeveel je voeding moet zijn

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Zit er bij de 7800GTX geen externe voeding? Maar goed, 285 is nog steeds redelijk aan de krappe kant voor de rest van de specs...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan