SLI ready voor geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadHunter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,

Ik was aan het kijken bij geheugen en ik zag staan dat er SLI-ready staat.
Betekent dit dat het geheugen dan meer ondersteuning geeft voor SLI of hoe zit dat?

Alvast bedankt,

Bad Hunter

Ik denk dat dat te maken heeft met ondersteuning van SLI Memory Boost optie in de Bios van (sommige) nForce moederborden (dus met een recente chipset van Nvidia).

Wat precies de functie ervan is is erg onduidelijk (mijn broertje heeft zo'n moederbord).

Nogmaals: Ik denk dat het gaat over wat boven staan. Desnoods haal je ergens een handleiding van een recente nForce moederbord, en hopelijk staat het daar dan duidelijk uitgelegd wat je ermee kunt.

Tijs.

Kijk een in het computer woordenboek voor SLI.

http://www.computerwoorden.nl/

Scalable Link Interface

Oftewel een schaalbare interface van gelinkte componenten.

EPP and SLI-Ready Memory Explained

First off, let us save you some time by explaining a little about this EPP feature which only works with "SLI-Ready" memory. The SLI-Ready Memory setting in the bios is only for the inexperienced, and/or to quickly setup the memory bus speed settings. It only identifies the memory and correctly sets the memory bus speed. In this case, it will change the memory bus speed from 800MHz, to the correct bus speed rating of this OCZ memory which is 1066MHz. It does not change anything else, including memory timings. Not to knock the EPP feature, but EPP is not a magical setting that will automatically overclock memory or lower memory timings below factory recommendations. SLI-Ready memory will work with just about any non EPP motherboard and you do not need SLI-Ready memory to run in a SLI motherboard. EPP and SLI-Ready memory is only an enhancement feature.

http://www.cluboverclocker.com/reviews/memory/ocz/PC2-8500SLI/2.htm

Het is zeg maar voor de overkloknoobie.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan