Sli

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanie

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Goedenavond allemaal,

Ik wil binnenkort 2x GTX 760 2gb TF SLI doen, alleen ik twijfel nog een beetje. Veel mensen zeggen ook dat SLI bezorgt je alleen maar hoofdpijn i.v.m. drivers etc.
Mijn vraag is:
Wat zijn de nadelen en voordelen van SLI? Bij voorbaat dank!

M.v.g.

Quanie

Voordelen:
- Beter performance
- Je kan erover opscheppen

Nadelen:
- Meer hitte
- Meer energieverbruik

Volgens de Geforce webiste heeft de 760 SLI support, dus je meot gewoon de laatste drivers downloaden en dan komt het goed.
Zorg wel dat je voeding 700w of groter is, want het is aangeraden om min 700w te hebben voor SLI 760's.

De grootste potentiële problemen met SLI is het probleem met microstuttering, soms in combinatie met de refreshrate vat het spel.

Dat kan zich laten zien als vertekeningen op het scherm en soms een "vage" pauze als je snel ronddraait in FPS games. De drivers en ondersteuning vanuit de games spelen hier inderdaad een grote rol in. Ik draai zelf al bijna 7 jaar in crossfire (ati variant) en vind de nadelen over het algemeen wel meevallen, zolang je accepteert dat vaak de nieuwste games pas echt goed werken na de volgende driver versie.

Kijk wel goed of je moederbord inderdaad SLI ondersteund. De meeste moederborden ondersteunen crossfire, maar vaak alleen de duurdere borden SLI.

ooh ok dank jullie wel voor jullie reactie, ik heb nu een ander probleem, vandaag heb ik een ander gtx 760 gehaald, mijn oude eruit gehaald ( heb nog geen nieuwe mobo, dat moet ik nog halen). om even te testen hoe deze 760 draait of het uberhaupt draait. Mijn mobo herkent hem niet en zegt dat er geen kaart in zit... weten jullie misschien hoe dat komt?

EDIT:

Ik heb net mijn oude gtx 760 erin gedaan en hij doet het weer prima, dus ik denk dat het probleem is dat de moederbord hem niet automatisch herkent? en de mogelijke oplossing is dat ik driver en alles opnieuw moet installeren? want de kaart is niet kapot denk ik... hij is nieuw en daarnaast draaien de fans gewoon.

Laatst bewerkt:
De kaart hoort gewoon herkent te worden hoor. mogelijk moet je even in je bios "quick start" (of soortgelijke functie) uitzetten en het even opnieuw proberen. Dit soort functies werken door het "Scannen" van apparatuur uit te zetten en zodoende sneller op te starten, maar soms kan dat tot dit soort problemen leiden.

Overigens kan het natuurlijk dat de nieuwe kaart gewoon echt kapot is, maar dat is moeilijk vast te stellen als je geen andere pc hebt om het even uit te proberen

hm... ik heb net gekeken in bios quick start of quick boost staat bij mij gewoon uit... maar die kaart doet t gewoon niet na 2e keer installeren.. ik ga zometeen proberen driver te verwijderen en weer te installeren, even kijken hoe of wat, morgen probeer ik bij iemand op z'n pc... als die het echt niet doet, dan moet ik ook eraan geloven dat die kapot is -__-'' ongelooflijk..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan