• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slicer 3x

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerton64

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Een vraag:

heb een bestand waar 3 lijsten op jaar (2018 2019 2020) via een PowerPivot ingevoerd zijn.

wat ik graag zou willen dat doormiddel van 1 slicer alle 3 de jaren te filteren te zijn. (tijdlijn)

Kan dat? of zou ik de datum uitelkaar moeten halen dat ik de maand overhoud en dan daar iets van maken.

Hallo,

Het is mij niet helemaal duidelijk maar toch een schot voor de boeg.
Ga met je muis op de desbetreffende slicer staan.
Klik met rechts.
Hier zie je dan ergens in het midden "Rapportverbindingen" staan.
Ik hoop dat je dit bedoelt en anders graag een voorbeeldje zoals je het nu hebt.

Mvg
Peter

de 3 slicer aan de linkerkant , elk is van een jaar.
zou willen dat 1 bediening is, dat je bijvoorbeeld alleen April zo willen filteren en dat 3 jaren tegelijk

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    56,8 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Hallo,

Als ik uitga van je printscreentje dan heb je geen aparte tabel met datums/jaren/wknr/maanden/dagen e.d.
Dit is wel zo handig om later d.m.v. de slicer welke aan deze tabel is gekoppeld het e.e.a. te kunnen filteren.
Als deze tabel dan ook nog d.m.v. een relatie gekoppeld wordt aan de overige uploads in Power Pivot dan kan je met 1 slicer v.w.b. jaartallen volstaan.
De slicer dien je wel dan nog te verbinden zoals ik in #2 al aangaf.

Mvg
Peter

Bijlagen

• Relatie kalender.JPG
    Relatie kalender.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 55
Ik heb hier een youtube filmpje van gezien die heel erg in de buurt komt van wat je wil. Ik kan het mij niet zo voor de geest halen, maar ik weet wel dan de denkwijze ietsje anders is. Jaren werden als 1 grafiek weergegeven naast elkaar.

Ik ga even kijken of ik hem nog kan vinden.

Edit:

Hierbij de link van het youtube filmpje dat het dichtste in de buurt komt wat je wil: https://www.youtube.com/watch?v=p0U9oeRggFk&t=1789s

Laatst bewerkt:
nog niet ogelost. maar ik sluit hem af. heb het maar met macros gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan