• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slicer Visueel Aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bessynatorrrr

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2023
Berichten
8
Goedendag beste mensen,

Ik ben bezig om mijn Slicer aan te passen (zie afbeelding).

Mijn doel is om
- de vakjes waar de maanden in staan zwart te maken;
- de tekst in deze vakjes goud;
- Wanneer je op een bepaalde maand klikt hoeft dit niet groen gelicht te worden.

Wie weet hoe dit bewerkt kan worden? Het vreemde is namelijk dat het voorbeeld wel gewoon de juiste condities aangeven.

Mocht je meer willen weten, vraag het me dan maar.\

Dankjewel alvast.

Kevin
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-06-30 om 20.22.01.png
    Schermafbeelding 2023-06-30 om 20.22.01.png
    189,8 KB · Weergaven: 32
  • Slicer.xlsx
    38,3 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
In Photoshop is het met jouw bestandje een fluitje van een cent. Excel daarentegen vreet ‘m niet. Denk eens na over een ander soort bestand om mee te sturen…
 
Ik heb in de slicer instellingen voor nu alleen Geselecteerd met gegevens aangepast en "Niet geselecteerd met gegevens"

voor de geselecteerde waarde(n) is de tekst vetgedrukt en de rand gewijzigd naar goud

voor de niet geselecteerde items is de rand donkergrijs en de tekst standaard en doorgehaald.

De kleinren voor tekst en randen heb ik de hex code van opgezocht met behulp van paint 3d en daarna via "Meer kleuren" optie in excel als waarde ingevoerd
de kleur uit je plaatje gaf in paint de waarde #fde88b
 

Bijlagen

  • SlicerKleuren.xlsx
    40,8 KB · Weergaven: 36
Super roel dit werkt echt weer perfect! Dankjewel weer hiervoor.

Is er nog een manier om de maanden in de slicer te sorteren? Nu is er een mix van jan, feb, apr, etc

Wil het graag goed gesorteerd hebben waar de maanden elkaar opvolgen ipv A naar Z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan