slices vallen uiteen bij in of uitzoomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cagney31

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Kan iemand me helpen. Ik blijf met deze site hetzelfde probleem houden.
Heb al heel veel tips en adviezen gehad op diverse forums maar nog niks geholpen.
Bij mij ziet de site er goed uit. Ik hoor echter van anderen dat er een streep over de site zit.
Nu ben ik erachter gekomen dat wanneer ik uitzoom , ik dezelfde streep(onderbreking) zie.
De slices vallen uiteen (in Fireworks gesliced)
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik kom er niet uit.
www.hummeltieshonk.nl

Dag cagney31,

Volgens mij kun jij het beste de plaatjes als achtergrond gebruiken van de tabellen i.p.v. de plaatjes ín de tabellen te zetten. Dit hielp bij mij in ieder geval wel, en zou bij jou het probleem ook voor een groot deel moeten verhelpen!

mvg,
Bandy

Dag cagney31,

Volgens mij kun jij het beste de plaatjes als achtergrond gebruiken van de tabellen i.p.v. de plaatjes ín de tabellen te zetten. Dit hielp bij mij in ieder geval wel, en zou bij jou het probleem ook voor een groot deel moeten verhelpen!

mvg,
Bandy

Ga het gelijk proberen, deze tip had ik nog niet gehad!
Gr Karin
>>>>>Nee dit is ook niet de oplossing....nog steeds valt er een opening in de onderste slice......

Laatst bewerkt:
Hoi Karin,
>>>>>Nee dit is ook niet de oplossing....nog steeds valt er een opening in de onderste slice......
Dat dacht ik al. Het gat op de homepage wordt veroorzaakt door de afbeeldingen die een bepaalde maat hebben, in combinatie met de tekst die in hoogte kan verschillen (bv. als de bezoeker de lettergrootte verandert).
Als je de tabelcel als vaste rechthoek opgeeft style="display: block;", en er een scrollbar naast zet, net zoals op de vervolgpagina's, gaat het waarschijnlijk wel goed:
HTML:
<table height="359" cellspacing="5" cellpadding="10" border="0" 
   align="left" width="501">
wordt dan:
HTML:
   align="left" width="501" style="display: block; overflow-y: auto;">
Een andere methode is, om er over de breedte een extra strook achtergrondfiguur in te zetten, die kan meegroeien met de inhoud. Maar dan moet je wel afstappen van het tabel-model, en er een echte mooie css-layout van maken. ;)

Met vriendelijke groet,
CSS-hunter

Bedankt voor de tip!
Ik ga het proberen!
Anders maak ik er een plaatje van en laat het slicen achterwege.
Duurt wel wat langer om te laden...maar ja..
Groetjes Karin
Van het tabel-model afstappen? Hoe doe ik dit met een css-layout?
Bestaat daar een goeie tutorial van?

Hoi Karin,

Dat dacht ik al. Het gat op de homepage wordt veroorzaakt door de afbeeldingen die een bepaalde maat hebben, in combinatie met de tekst die in hoogte kan verschillen (bv. als de bezoeker de lettergrootte verandert).
Als je de tabelcel als vaste rechthoek opgeeft style="display: block;", en er een scrollbar naast zet, net zoals op de vervolgpagina's, gaat het waarschijnlijk wel goed:
HTML:
   align="left" width="501">
wordt dan:
HTML:
   align="left" width="501" style="display: block; overflow-y: auto;">
Een andere methode is, om er over de breedte een extra strook achtergrondfiguur in te zetten, die kan meegroeien met de inhoud. Maar dan moet je wel afstappen van het tabel-model, en er een echte mooie css-layout van maken. ;)

Met vriendelijke groet,
CSS-hunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan