slideshow als screensaver op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb mijn bureaublad vol staan met iconen. Nou wil ik op het deel van 10 x 10 cm waar geen iconen staan eigenlijk een soort slideshow maken van foto's op mijn PC. Dus niet het hele bureaublad gevuld, maar slechts een deel ervan. Kan dat? En zo ja, heb ik daar speciale software voor nodig of heeft XP iets dergelijks ingebouwd?
 
Je zou het kunnen proberen met een actieve desktop.
Je zal dan wel van tevoren een soort slideshow moeten maken.

Ik weet niet precies hoe, maar ik denk dat je er het beste een soort gif-animatie van kan maken. Dit weet ik alleen niet zeker. Je zal wel alle foto's een kleiner formaat moeten geven als je het op deze manier doet.

Daarna kan je de slideshow als actieve desktop instellen.

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips_trucs_office/videoinstr/activedesktop.aspx
In plaats van een website in te vullen moet je dan het bestand opzoeken op je computer via bladeren.


Er zijn waarschijnlijk wel makkelijkere manieren, maar ik weet alleen deze.

Succes:)
 
Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen (na mijn vakantie). Ik laat je weten of het lukt!:thumb:
 
Hoi, eindelijk zin en tijd om hier wat aanndacht aan te besteden. Ik heb de slideshow gemaakt en opgeslagen. Als ik hem vervolgens wil selecteren voor de actieve desktop, staat hij er niet bij in de map waar ik hem heb opgeslagen... Hij herkent het bestand niet op deze manier. Heb je een tip?
 
Nee ik heb geen tip.

Ik heb het zelf ook geprobeert, maar ik kom er niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan