Slideshow integreren in Dreamweaver??

Status
Niet open voor verdere reacties.

roosje1996

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo,

Kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag. Ik ben momenteel bezig om mijn website te bouwen in dreamweaver. En ik wil binnen de site een slideshow creeren. Ik heb al via de leejoo.nl een script gedownload, en jalbum gedownload. Maar ik heb geen idee hoe je het op de juiste manier met elkaar (dreamweaver en jalbum of dreamweaver en script van leejoo) integreerd?

Kan iemand mij duidelijke uitleg hierover geven?
Alvast bedankt!

Misschien heb je hier wat aan. Dit gaat niet zo zee over jalbum, maar alleen over dreamwever. Waarom jalbum gebruiken als het ook alleen met dreamwever kan.

Bedankt, ik wist niet dat het ook zo kon. Kun je er evt. ook tekst onderzetten, die ook verandert als de foto verandert?

Is het nu al op die manier gelukt? Want ik kom net dit tegen. Ik weet niet over welke versie 'dit' gaat maar weet nu niet zeker of het wel kan.

ik heb het geprobeerd met behulp van de link die je had gegeven. Op zich goed programma, maar waarschijnlijk doe ik iets fout ermee want krijg een grijs vlak in de preview. Net of het niet de beelden kan vinden. Ik kom er maar niet achter wat het is.

Heb ook nog met behulp van dezelfde site een flash slideshow gemaakt (via een programma dat daar te downloaden is). Dat werkt op zich wel goed, behalve dat tijdens het invoegen van de tekst dat programmaatje steeds crasht. Verder doet ie het wel goed, zolang je geen tekst wilty invoegen (wil ik eigenlijk wel natuurlijk).

En ik heb aan het eind van de slideshow de melding dat het 'powered is by'. Op zich maakt me dat niet veel uit.

Al eens gedacht aan het gebruitk van een eenvoudig javascript om die slideshow te maken, met tekst veranderen en alles?
Ik heb al verschillende slideshows gemaakt voor meerdere mensen waaronder de show op deze site.
Als je wilt, pas ik die aan aan jouw wensen en kan je die perfect gebruiken.
De pijltjes naast de "toelichting" heb ik ondertussen ook verwijderd, maar twan heeft dit blijkbaar nog niet veranderd.

Greetz : Jer:cool:en.

roosje1996,
Ik maak mijn slideshows met JAlbum prachtig programma.
Integreren in Dreamweaver of in ieder .Html
Maak in de rootmap een submap b.v. Slideshow
Daarin zet je de slideshow aangemaakt door b.v. JAlbum
In het menu maak je een link naar de pagina waar je slideshow inkomt
Op mijnsite is dat b.v.
Code:
<li><a href="#">Foto Albums</a>
	<ul>
    <li><a href="vache.htm">Route Querre de le Vache</a></li>
    <li><a href="guldenberg.htm">Guldenberg Fietsroute</a></li>
    <li><a href="fagnes.htm">Vers les Fagnes</a></li>
    <li><a href="otegem.htm">Otegem Geraardsbergen Otegem</a></li>
  </ul>
</li>
In de pagina vache.htm maak je op de plaats van je slideshow maak je een iframe
op mijn pagina is dat dan.
Code:
<iframe name="I1" id="I1" width="770px" height="500px" scrolling= "auto" frameborder="0" src="Slideshows/querrevache/Querre_Vache.htm">
			Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
		</iframe>

En daarin met de src = uw slideshow in het iframe laden
Om het resultaat eens te zien kijk eens op :
http://www.defietser.net/
doorklikken, en dan in het menu Foto Albums er staan 4 slideshows die op die manier gemaakt zijn.
aan U te oordelen!!
Groetjes
defietser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan