Slideshow PDF extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Geachte helpers,

Een enkel PDF bestand dus met naam, kan ik eenvoudig veranderen naar een bijv.
een .jpg bestand.

Nu krijg ik van mijn zoon uit USA een slideshow basic.PDF bestand.
Ik zie de show pictures maar geen bestandnamen, kan ze ook niet vinden.
Normaal krijg je een map met de daarin bevindende foto's met hun eigen naam.
Hoe kan ik nu de extensies van de 68 foto's die ik op de slideshow zie veranderen,
bijv. naar een .jpg extensie?
Mijn gebruikelijke fotoleverancier verwerkt geen PDF bestanden en anderen doen dat ook niet maar misschien weten jullie er wel een die dat wel doet als ik de pdf extensie niet kan veranderen.
Ik wil afdrukken laten maken van zijn trouwfoto's!
B.v.d. en m.v.g.
Ko

Laatst bewerkt:
Een pdf bestand hernoemen naar een jpg is niet de aangewezen manier om een pdf naar jpg om te zetten. Eigenlijk blijft het een pdf, maar dan met een foutieve extentie.
Je kan de pdf openen in acrobat reader en dan links klikken op een afbeelding (foto). De afbeelding wordt dan in zijn geheel geselecteerd. Nu kan je de afbeelding kopiëren om ze vervolgens in bijvoorbeeld MSpaint of IrfanView te plakken en te bewaren op je schijf.
Ik gebruik IrfanView omdat die meer bestandsformaten ondersteunt dan MSpaint.
Je kan eventueel ook het internet afschuimen naar een programma om afbeeldingen uit pdf bestanden te extraheren en in een te kiezen formaat op je schijf te bewaren.

Een pdf bestand hernoemen naar een jpg is niet de aangewezen manier om een pdf naar jpg om te zetten. Eigenlijk blijft het een pdf, maar dan met een foutieve extentie.
Je kan de pdf openen in acrobat reader en dan links klikken op een afbeelding (foto). De afbeelding wordt dan in zijn geheel geselecteerd. Nu kan je de afbeelding kopiëren om ze vervolgens in bijvoorbeeld MSpaint of IrfanView te plakken en te bewaren op je schijf.
Ik gebruik IrfanView omdat die meer bestandsformaten ondersteunt dan MSpaint.
Je kan eventueel ook het internet afschuimen naar een programma om afbeeldingen uit pdf bestanden te extraheren en in een te kiezen formaat op je schijf te bewaren.

Hallo Merlin,bedankt voor jouw reaktie. Ik heb het gekopieerd voor zo nodig in de toekomst. Zoals ik al schreef had ik intussen de bestandsnamen van mijn zoon in de usa ontvangen. Het probleem had zich daardoor opgelost. Hoe hij ze in jpg bestanden had veranderd weet ik niet.
Nogmaals dank,
m.v.g.
Ko

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan