• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slim verwijzen naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkG87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2015
Hoi allen,

Voor mijn werk moet ik maandelijks een rapportage maken waarin verschillende tabellen staan. In deze tabellen komt gedurende het jaar steeds meer data te staan. Om de gebruikers snel naar de voor hun relevante tabellen te laten gaan maak ik momenteel gebruik van de functie: =hyperlink zoals in het voorbeeldbestand te zien is.

Een belangrijk nadeel hiervan is echter dat in deze formule een verwijzing naar de file naam staat. Door omstandigheden kan deze filenaam echter wijzigen (bijv. meerdere keren open van een file, waardoor een (#) achter de bestandsnaam komt).

Ik vroeg mij af of iemand een betere functie/truuk weet om naar de tabellen te verwijzen.

Graag jullie hulp :)

Bij voorbaat dank!

Bijlagen

Code:
Sub Reizen()
Range("Reizen").Select
End Sub
en
Code:
Sub Eten()
Range("Eten").Select
End Sub

Hoi Zapatr,

Hartelijk dank voor je reactie!

Zou je je reactie iets toe kunnen lichten? Of hem toe kunnen passen in mijn voorbeeld file? Ik snap namelijk niet hoe ik met deze code een klikbare index krijg.

Hartelijk dank!

Mark

Code:
Sub Reizen()
Range("Reizen").Select
End Sub
en
Code:
Sub Eten()
Range("Eten").Select
End Sub

@Zapatr,

Kan je ook verwijzen naar een bereik op een ander tabblad? Ik krijg een foutmelding.

Ja dat kan, maar dan moet je de code in een macro plaatsen in een module. En voor elke tabel die niet in hetzelfde blad staat als het blad waarin je de keuze maakt moet je eerst het blad activeren, bv:
Code:
Sheets("Blad2").Activate
Range("Vakantie").Select

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan