Slimbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik gebruik Slimbrowsers (van www.flashpeak.com). Een geweldige browser en internet explorer valt er mijns inziens bij in het niet. Ongekend veel mogelijkheden.
Vraag me alleen af of de browser ook veilig is. Volgens mijn firewall probeert hij bij het opstarten kontakt te maken met www.flashpeak.com. Waarom? Internet explorer heeft af en toe security updates, kan me daarom voorstellen dat een andere browser minder veilig is of gebruikt het de security updates van internet explorerer? Wie weet hoe veilig deze geweldige browser is?

Hallo,

Eerst even een correctie: jij maakt gewoon gebruik van Internet Explorer, niet van een andere browser. Slim Browser is een soort schil die om Internet Explorer heen wordt gelegd en er extra opties aan toevoegt. Ondertussen surf je dus feitelijk nog gewoon met de engine van IE en ben je even (on)veilig als iedere andere IE-gebruiker. Ook voor jou is het dus van groot belang om IE up-to-date te houden via WindowsUpdate.

Wat je vraag betreft: de homepage van SlimBrowser geeft dit antwoord:

SlimBrowser automatically connects to www.flashpeak.com to check for newer versions at startup. It has nothing to do with spyware. You can disable auto-update in the options dialog if you don't like it.

Bron: http://www.flashpeak.com/sbrowser/privacy.htm

Groetjes,

Buffy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan