• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slimme(re) toepassing 'Berekend item' (draaitabel functionaliteit) gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsheldens

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Hallo Excel wizards,

Ik heb al veel mogen leren van de verenigde kennis op dit forum, dank daarvoor!

Een leuke uitdaging voor jullie (hoop ik):

Ik wil in één draaigrafiek weergeven; de berekende waarde per kolom én het berekende rij-totaal. Volgens mij is dat niet mogelijk op deze manier. Daarom gebruik ik hiervoor doorgaans de draaitabel functionaliteit 'berekend item'. Daarmee kom ik meestal weg, echter:

1. wanneer ik (ook maar ergens in de werkmap) gebruik maak van gemiddeldes in een draaitabel, kan ik de functionaliteit 'berekend item' in geen enkele draaitabel meer gebruiken :confused:
2. het berekend item wordt automatisch toegevoegd aan alle draaitabellen in de werkmap die gebruik maken van hetzelfde veld (en dat wil ik niet :()

Ik zoek een (niet VBA) oplossing voor beide punten zodat ik daarmee mijn rapportage kan standaardiseren en terugbrengen tot een werkmap.

Heeft iemand ideeën?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Sjors

Voor punt 2 (misschien ook punt 1)
Zorg ervoor dat de draaitabellen niet dezelfde 'Cache' gebruiken.

Hoi Eric,

Dit is inderdaad de oplossing! Voor beide punten zelfs :thumb:

Thanks.

MVG,

Sjors

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan